Spenol Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Noen hundretusen har dødd, og det sjokkerende er at en nusse-pusse-lusse, ntåååååh sååå liten valp har blitt kastet utfor en klippe? Her har man prioriteringene i orden. Vet ikke om jeg har rett, men mistenker at de som bagateliserer hundedrap o.l. nok er de samme personene som neppe heller tar så tungt at hundretusen "innfødte" har dødd under korstoget som foregår der nede. Sånn sett faller "prioriteringene" dine til grus. Du har helt rett. Det er ofte de konservative/markedsliberale/høyrevridde som kritiserer folks empati og engasjement i saker som denne, og kritikken går ofte ut på at det er feil å fokusere på dyrs lidelser og død når det finnes mennesker som lider og dør. Dette kommer fra personer som støttet invasjonen av Irak og annen nylig militær aggresjon - med andre ord personer som har total forakt for alt liv, mennesker så vel som dyr. Likevel presterer disse undermenneskene å beskylde dyrevernere for å være "anti-menneske" og "anti-liv". Argumentasjonen deres er irrasjonel, ulogisk, inkonsekvent og direkte latterlig. De har ingen troverdighet og burde egentlig bare holde kjeft. Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 La oss legge til menneskebarn, så er lista di komplett. Jeg hadde ikke brydd meg dritt om det var slike som deg de kasta utfor. Et liv er et liv, om det er menneske eller hund, for min del er de like mye verdt. Unntaket er de som driter andres liv. Ro deg ned med personangrepet. Jeg er bare ærlig. At en hund dør er ikke store greia, hunder dør hver dag. Kanskje hunden var skadet, eller forlatt, og ikke hadde hatt en sjanse til å overleve. Synes filmen ArmenminAU linket til var ganske god. Var den i det hele tatt i live? Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Gjelder en slik rangering også i andre tilfeller? Nei. Du har med andre ord ingen medlidenhet med dyr som lider? Hvis det virkelig er tilfelle bør du synke sammen i dyp skam, ikke sitte og skryte av din egen mangel på empati. Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Du har med andre ord ingen medlidenhet med dyr som lider? Hvis det virkelig er tilfelle bør du synke sammen i dyp skam, ikke sitte og skryte av din egen mangel på empati. Lider? Hva er så liderlig med å treffe bakken og dø momentant? Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 (endret) Hadde det vært like galt om de hadde kastet en varanøgle utenfor klippen? En rotte? Nå trodde du at du var smart, eller hva? Jo, jeg mener ihvertfall at det er like styggaktig gjort, så lenge greia er enten et dyr eller et menneske [sensur på setning. Kan oppfattes som rasistisk].. Om det så hadde vært en rev med skabb (og de er stygge! Tro meg, jeg har sett en med mine egne øyne), så hadde det vært langt over streken. Jeg har sett en hund blitt påkjørt, og selv om det er 5 år siden, sitter det fortsatt dypt i meg. Hunden var ikke særlig fin, men, det er såååååå hyggelig å høre og se at alt knekker. Tenk på det, fine knaselyden, i det to hjul, med en særs stor vekt over seg, kommer kjørende PÅ LANGS over dyret. Svært godt. Folk som dreper dyr slikt bør straffes med døden. Ja! da kommer jo dyra tilbake i live! Nei, men [sensurerer (igjen) setning og setter inn en ny..] men det forhindrer dem jo i å gjøre det igjen ! Det er andre gang jeg ser en tråd om dyr som blir mishandlet på denne måten, og jeg blir bare surere og surere for hver gang. Edit: Frohman. Du overrasker meg for andre gang på 2 forbaskede minutter. Hvorfor tror du den dødde momentant? Du er så flink du! Hunden som ble påkjørt, som jeg så fra balkongen på hotellet jeg var på, lå og pep til klokken var 4 på natten, da noen skøt den. Ulykken skjedde mens jeg var ute i gatene, og var på vei inn igjen, og da var klokken omtrent tolv, kanskje 00:30 Endret 5. mars 2008 av Petersk91 Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Du har med andre ord ingen medlidenhet med dyr som lider? Hvis det virkelig er tilfelle bør du synke sammen i dyp skam, ikke sitte og skryte av din egen mangel på empati. Lider? Hva er så liderlig med å treffe bakken og dø momentant? La meg spørre deg dette: Bryr du deg om dyr som lider? Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Du har helt rett. Det er ofte de konservative/markedsliberale/høyrevridde som kritiserer folks empati og engasjement i saker som denne, og kritikken går ofte ut på at det er feil å fokusere på dyrs lidelser og død når det finnes mennesker som lider og dør. Dette kommer fra personer som støttet invasjonen av Irak og annen nylig militær aggresjon - med andre ord personer som har total forakt for alt liv, mennesker så vel som dyr. Oi. Skivebom. Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 La meg spørre deg dette: Bryr du deg om dyr som lider? Dyr som blir unødvendig torturert, ja. Satt fyr på av eierne sine, og så videre, jeg har faktisk hund selv, og hvis noen ville komme til å gjøre ham vondt med vilje hadde jeg gått i taket. Jeg bryr meg ikke om dyr som står klar til slakting, eller dyr som ligger å blør i hjel på savanna med sprettet mage og et sett gepardtenner i halsen, nei. Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Du har helt rett. Det er ofte de konservative/markedsliberale/høyrevridde som kritiserer folks empati og engasjement i saker som denne, og kritikken går ofte ut på at det er feil å fokusere på dyrs lidelser og død når det finnes mennesker som lider og dør. Dette kommer fra personer som støttet invasjonen av Irak og annen nylig militær aggresjon - med andre ord personer som har total forakt for alt liv, mennesker så vel som dyr. Oi. Skivebom. Hvorfor er det skivebom? Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Hvorfor er det skivebom? Fordi Skarstad ikke er høyremann (?) eller støttet invasjonen av Irak (?). Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 (endret) Hvorfor er det skivebom? Fordi Skarstad ikke er høyremann (?) eller støttet invasjonen av Irak (?). Så oppfatningen min er altså feil fordi denne "Skarstad" ikke tilhører gruppen jeg omtalte? Du setter også spørsmålstegn i parantes bak hvert utsagn, så med andre ord vet du ikke om det du sier er riktig? Lider? Hva er så liderlig med å treffe bakken og dø momentant? Hva slags informasjon sitter du på som antyder at dette dyret døde momentant? Endret 5. mars 2008 av Spenol Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Så oppfatningen min er altså feil fordi denne "Skarstad" ikke tilhører gruppen jeg omtalte?Du setter også spørsmålstegn i parantes bak hvert utsagn, så med andre ord vet du ikke om det du sier er riktig? Det er det inntrykket jeg har av ham, ja. Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Det er det inntrykket jeg har av ham, ja. Flott det. Takk for verdifull informasjon. Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 (endret) Kan bekrefte at inntrykket han har er riktig. Uansett, det er vel søkt å påstå at flertallet av de som setter menneskeliv over dyreliv er konservative krigstilhengere. Endret 5. mars 2008 av Skarstad Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 La meg spørre deg dette: Bryr du deg om dyr som lider? Dyr som blir unødvendig torturert, ja. Satt fyr på av eierne sine, og så videre, jeg har faktisk hund selv, og hvis noen ville komme til å gjøre ham vondt med vilje hadde jeg gått i taket. Jeg bryr meg ikke om dyr som står klar til slakting, eller dyr som ligger å blør i hjel på savanna med sprettet mage og et sett gepardtenner i halsen, nei. "Unødvendig torturert"? Så det finnes både nødvendig og unødvenig tortur av dyr? Kan denne standarden overføres direkte til mennesker? Hvis ikke, kan du utdype hvorfor? Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Spenol... de fatter ikke pointet uansett. Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 "Unødvendig torturert"? Så det finnes både nødvendig og unødvenig tortur av dyr? Kan denne standarden overføres direkte til mennesker? Hvis ikke, kan du utdype hvorfor? Å herregud. Unødvendig tortur - Påføre [skapning] smerte og lidelse for moroskyld. "Nødvendig" tortur - Påføre [skapning] smerte og lidelse fordi det ikke er noen annen måte å gjøre det på. (eks. Slakteri) Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Kan bekrefte at inntrykket han har er riktig. Uansett, det er vel søkt å påstå at flertallet av de som setter menneskeliv over dyreliv konservative krigstilhengere. Hvorfor er det søkt? Når min erfaring peker i retning av at det oftest er denne typen mennesker som kritiserer dyrevernere og andre som utviser empati med dyr, er det vel greit at jeg formidler dette? Hva annet krever du? Det er uansett ikke formildende når slik kritikk kommer fra personer på venstresiden, men heller det stikk motsatte. Sosialister er jo selvutnevnte humanister som skryter på seg hjertevarme og solidaritet med de forsvarsløse og lidende. Det er derfor ekstra provoserende å se sosialister formelig skryte av sin mangel på medfølelse for dyr som lider eller dør. Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 (endret) "Unødvendig torturert"? Så det finnes både nødvendig og unødvenig tortur av dyr? Kan denne standarden overføres direkte til mennesker? Hvis ikke, kan du utdype hvorfor? Å herregud. Unødvendig tortur - Påføre [skapning] smerte og lidelse for moroskyld. "Nødvendig" tortur - Påføre [skapning] smerte og lidelse fordi det ikke er noen annen måte å gjøre det på. (eks. Slakteri) Er det ikke noen annen måte å gjøre det på? Må dyr slaktes? Finnes det ikke noen utvei? Jeg spurte deg også om denne standarden kan overføres til mennesker. Kan du gi et utdypet svar på det? Endret 5. mars 2008 av Spenol Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Det er derfor ekstra provoserende å se sosialister formelig skryte av sin mangel på medfølelse for dyr som lider eller dør. Skryte? Nå er jeg spent. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå