Gå til innhold

Sjokkvideo - Her kaster den amerikanske soldaten valpen ned fjellsiden!?

Anbefalte innlegg

Og det inkluderer å avlive bikkjer som står bundet utenfor hus?

Vel jeg har jo aldri tilbrakt tid i Kosovo selv, men jeg har lest at styrken en eller flere ganger ble spurt av hundeeiere om de kunne skyte bikkja i bakgården.

De hadde ett mistenkelig behov for å få bikkja si skutt? Den som stod bundet til huset sitt? Sjansen for det er vel såpass liten at det er håpløst.

Du tenker på hunden i VG-artikkelen? Har selvsagt ikke detaljkunnskaper om enkelttilfeller. Det er sikkert mulig at det ble skutt flere hunder enn nødvendig.

Endret av T.F.T
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-v6cLnSOv3V

Ånei, en hund dør. Det er jo bare et dyr. Hva med å heller bry seg om de som blir torturert, drept/skadet i krig eller sulter i hjel. Sikkert på at det ikke hadde blitt like mye oppstyr hvis hunden var litt mindre søt.

Lenke til kommentar

Poenget er og blir at mennesker som dreper dyr utelukkende for morroskyld, da får å se den lide eller at de synes det er morsomt, er mennesker som ikke lengre egner seg til å være i konfliktsoner.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar
Ja, det er forkastelig når det er en person vi kan peke ut som er synderen. Når vi samlet er årasken til at dyrearter lider og til og med går tapt, så er det ikke stort mer en pytt pytt og fortsette som før.

Og så lenge dyret ikke er et søtt pelskledd lite krek med store øyne, hvem faen bryr seg lzmm?

Lenke til kommentar
Ja, det er forkastelig når det er en person vi kan peke ut som er synderen. Når vi samlet er årasken til at dyrearter lider og til og med går tapt, så er det ikke stort mer en pytt pytt og fortsette som før.

Og så lenge dyret ikke er et søtt pelskledd lite krek med store øyne, hvem faen bryr seg lzmm?

Jeg gjør. Gjør du?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Poenget er og blir at mennesker som dreper dyr utelukkende for morroskyld, da får å se den lide eller at de synes det er morsomt, er mennesker som ikke lengre egner seg til å være i konfliktsoner.

Som gentrus sa så tror jeg at det å være stasjonert i konfliktsoner som f.eks. Irak måned etter måned kan gjøre noe med deg, sett fra det "normale" perspektivet, med tanke på f.eks. galgenhumor osv.

Lenke til kommentar
Jeg gjør. Gjør du?

Jeg hadde brydd meg like mye om de hadde kastet en varanøgle, en pandabjørn, en orangutang eller en maursluker. Ikke en dritt.

Gjelder en slik rangering også i andre tilfeller? Er det f.eks. greit å kaste personer som ikke tilfredstiller dine visuelle krav utenfor klipper?

Lenke til kommentar
Noen hundretusen har dødd, og det sjokkerende er at en nusse-pusse-lusse, ntåååååh sååå liten valp har blitt kastet utfor en klippe? Her har man prioriteringene i orden.

Vet ikke om jeg har rett, men mistenker at de som bagateliserer hundedrap o.l. nok er de samme personene som neppe heller tar så tungt at hundretusen "innfødte" har dødd under korstoget som foregår der nede. Sånn sett faller "prioriteringene" dine til grus. :p

Lenke til kommentar
Jeg gjør. Gjør du?

Jeg hadde brydd meg like mye om de hadde kastet en varanøgle, en pandabjørn, en orangutang eller en maursluker. Ikke en dritt.

La oss legge til menneskebarn, så er lista di komplett. Jeg hadde ikke brydd meg dritt om det var slike som deg de kasta utfor.

Et liv er et liv, om det er menneske eller hund, for min del er de like mye verdt. Unntaket er de som driter andres liv.

Lenke til kommentar
Gjelder en slik rangering også i andre tilfeller?

Nei.

Denne må du forklare nærmere. Hva er det som gjør dyr så spesielle at et lignende system ikke kan overføres til andre situasjoner? Hvorfor er det kun dyr som skal lide av dine visuelle krav?

Lenke til kommentar
Folk som dreper dyr slikt bør straffes med døden.

Genial tenkemetode... hvorfor er det "snillere" å skyte en hund enn å kaste den utfor et fjell?

Hvorfor kaste bikkja utfor fjellet, i utgangspunktet? Er man så psyk, er man kapabel til overgrep mot mennesker også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...