Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

energi omsetninger i kroppen(haster)

Clappy

Anbefalte innlegg

Hei. jeg har et muntlig prosjekt i energi, og et av tingene vi skal finne ut er;

Hvordan energiomsetningen i kroppen vår?

Noen som kan forklare dette for en 10.klassing? eller vet dere om noen sider der det står noe om dette?

Ps. sorry hvis jeg postet dette feil

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er akkurat det jeg trodde også. Har slått opp både i registeret og sett igjennom kapittelet om energi, men det eneste jeg finner er et par setninger som ikke er serlig utdypende, så derfor spurte jeg her for å finne noe som er mer utdypende.

men takker for tipset

Lenke til kommentar

Ikke vet jeg, hvis det ikke dreier som kalorier her da? Kanskje du er ute etter en helt annen måte å forklare det på.

Kroppen brenner i alle fall kalorier, eller energi om du vil. 1 kalori forbrent, tilsvarer det som kreves for å "øke temperaturen med 1grad celsius, løfte en kilo, yte en hestektreft osv." (Skyt meg hvis jeg er HEEELT på villspor.

Ellers handler det vel om kroppens spalting av karb, prot, fett osv hvis du skal være mer spesifikk. Metabolisme generelt.

Like i said, i dont know shit about this.

Du får søke litt rundt på nettet, eller vente på noen som kanskje har noe mer intelligent å si.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...