Gå til innhold

Hvilket 8800GT 512mb har den mest lydløse medfølgende vifta?

TwiiK

Anbefalte innlegg

Hei.

Tror mitt XFX 7800GT begynner å ta kvelden så jeg trenger noe nytt. Vifta som fulgte med mitt 7800GT bråket som en jetmotor så jeg byttet den ut med en Zalman VF900-Cu som jeg synes er lydløs sammenlignet med resten av systemet. Temperaturen på min 7800GT ender på ca. 60 grader med vifta på full guffe etter noen timer spilling.

Det jeg lurer på er:

- Hvilket lydnivå ligger en stock 8800GT på i i forhold til Zalman VF900?

- Finnes det 8800GT som bråker mindre enn VF900?

- Er VF900 kraftig nok til å opprettholde en akseptabel temperatur på en 8800GT etter noen timer med litt intens spilling?

- Passer VF900 på en 8800GT?

Takk.

Edit: Etter wise ass kommentar fra Scorpioen84 så endret jeg trådtittelen. :p

Endret av TwiiK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, men da må man nesten ha vifte andre steder i kabinettet uansett vil jeg tro. Dessuten var tilgjengeligheten og prisen på det sparkle kortet litt for dårlig for meg. :)

Som sagt så trenger det ikke være lydløst med tanke på at cpu'en min osv. bråker litt. Ærlig talt så aner jeg ikke hvor godt et 8800GT høres, kan godt være at den mest bråkete 8800GT-vifta ikke vil høres over resten av systemet mitt.

Men fisker bare etter noen tips fra vise sjeler, jeg. :)

Endret av TwiiK
Lenke til kommentar

Bare styr unna Asus versjonen med stor vifte. Der kan du ikke styre viftehastigheten og du kan BARE måle temperaturen med Asus SmartDoctor. Det fungerer fint men disse tingene er et helvete hvis du er av den typen at du vil se temperaturen i spill. Jeg har et slikt kort dessverre og jeg er redd jeg har hatt det for lenge til og få byttet det inn nå. Dessuten så virker det bra på spill så lenge det ikke blir for varmt. Da sier heldigvis SmartDoctor i fra og spillet minimeres.

Endret av RogueAlien
Lenke til kommentar
Haha, monterte GTen nå. Bråker jo som et jetfly. :p

Ser jo at den medfølgende vifta er knøttliten så den zalman-vifta jeg har må jo, i tillegg til å være 10 ganger stillere, også kjøle mye bedre.

Har du prøvd å telle antallet vifteblad på viften?

Vet at mitt Foxconn-kort har 15 blad, og en vifte som er én cm. større enn den på referansekortet til nVidia.

Er vel flere produsenter som har kommet med denne nye viften som er betydelig mye mer stillegående.

Hører ikke tegn til skjermkortet når jeg bruker pcen, og alt annet er relativt stillegående (Mist forsyningen bråker mer). Har en kabinettvifte som blåser rett på skjermkortet så temperaturen blir vel noe lavere av det, men fortsatt..

Lenke til kommentar
Produksjonskostnader så klart... ;)

Tenk å spare en krone på å ha en vifte som bråker tre ganger så mye, men det blir jo en million om de selger en million kort, tror og det er for å friste til å kjøpe de dyrere (de med bedre kjøling)kortene med større fortjeneste

Endret av anordne
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...