Gå til innhold

LINUX på ps3?

snik1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du bør uansett passe på å kjøre et av vindussystemene Gnome eller XFCE. Det vil gi en god del bedre ytelse enn Enlightment som er default i YDL. Tror YDL inkluderer Gnome i alle fall, slik at du kan velge i oppstarten. Om du ønsker å kjøre en annen distribusjon enn YDL, er Ubuntu å anbefale.

Angående å skade maskinen, tror jeg ikke du trenger å bekymre deg med mindre du bruker fysisk makt mot den. Men om du skal formatere for å lage en Linux-partisjon, kan det være en god ide å ta backup av savegames og andre filer.

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar

Skyter inn to små spørsmål jeg også. MÅ man brenne inn Linux på en DVD plate? Kan man ikke bruke CD eller en USB enhet?

Og for oss som er vant med Windows, (aldri brukt Linux før) finnes det noe Windows Theme til Linux? Et theme som får Linux til å se ut som XP/Vista altså. Hadde vært litt hjemmekoselig liksom ;)

Lenke til kommentar
Skyter inn to små spørsmål jeg også. MÅ man brenne inn Linux på en DVD plate? Kan man ikke bruke CD eller en USB enhet?

Og for oss som er vant med Windows, (aldri brukt Linux før) finnes det noe Windows Theme til Linux? Et theme som får Linux til å se ut som XP/Vista altså. Hadde vært litt hjemmekoselig liksom ;)

Jeg tror man må brenne på en DVD-plate. Mulig det går an med en USB-enhet, men mener bestemt å ha lest at det ikke gikk fra CD.

Fant ikke noe bra Windows-theme i farten, men her var en harlvdårlig kopi av XP (man kan visstnok justere fargene for å få det likere). Forutenom det er det lett å flytte menyene, og fjerne unødvendige knapper slik at det blir samme oppsett som i Windows, dersom du bruker f.eks. Gnome eller XFCE.

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...