Gå til innhold

Betale lisens når de skru av analoge signalet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Må man betale lisens når de skrur av de analoge signalene? Man har jo da ikke mulighet til å ta i mot TV-sendingene.

Du må nok fortsatt betale lisens ja...

Det vil fortsatt være slik at kringkastingsavgiften er knyttet opp mot det å ha en fjernsynsmottaker, uavhengig av hva du bruker fjernsysnmottakeren til eller hvilke kanaler du ser på.

Begrepet ”fjernsynsmottaker” i Forskrift om fjernsynsmottakere er såkalt teknologinøytralt . Det vil si at alle innretninger omfattes av forskriften, ikke bare de tradisjonelle TV-apparatene. Denne bestemmelsen omfatter all mottakerteknologi.

Kilde: NRK.no
Lenke til kommentar

Det er jo helt latterlig! Ikke nok med at jeg måtte betale lisens når jeg fikk in skurrette TV2 og NRK som nesten ikke var se bart selvom om jeg bor midt i Oslo. Men nå skal de pakka meg ha penger når de kutter ut disse sendingene også.

Og for dere som lurer på hvofor jeg har TV? DVD-spiller, Xbox, xbox360, PS2, Wii og mediacenter PC

Lenke til kommentar

Du betaler ikke lisens for å se på NRK.

Du betaler lisens for å ha en TV med tuner. Om du kan få inn noen kanaler eller ikke spiller ingen rolle.

Selv når de analoge bakkesendingene stenges, kan du feks. fint bruke tv'en på kabelnett ennå.

Lenke til kommentar
Du betaler ikke lisens for å se på NRK.

Du betaler lisens for å ha en TV med tuner. Om du kan få inn noen kanaler eller ikke spiller ingen rolle.

Selv når de analoge bakkesendingene stenges, kan du feks. fint bruke tv'en på kabelnett ennå.

Er jo egentlig et godt nok argument for NRK sin del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...