jonasto Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Skal kjøpe meg en ny 20 gig i morgen. Den andre gikk til helvette.Den skal stå som master, c: altså. Den skal ikke deles opp. KUN være totalt på 20 gig. Hvordan skal jeg gå frem. Skal legge inn win2k. Kan ikke alt gjøres under innstalasjonen? lage c: partisjonen og formatere. Må også vite hvilken rekkefølge dette skal gjøres i. Takk!! Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 før jeg begynner: Hvorfor i huleste kjøpe en stakkars 20 gigger? fins de i butikken da? hvor mye koster de? 50 kroner? 1. Installer HDen 2. Bruk fdisk til å opprette partisjonen C. 3. Start installasjon av win2k. Du skal få beskjed om at C: ikke er formatert. Da vil du nok få spm. om du vil at installasjonsprogrammet skal formatere. Det er gjort på noen minutter. Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Når du får den nye hardisken er den ferdig formatert, men det kan være lurt å formatere den for sikkerhets skyld. Putt i en oppstartsdiskett og kjør fdisk og formater. Deretter starter du pc'en opp igjen (igjen med oppstartsdiskett) og velger cd-rom support. Deretter er det bare å installere windows. Lenke til kommentar
oleredv Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Er berre å koble til disken (pass på at jumperen står på master), sette i windows 2000 cd'en. Når installasjonen kjem i gang kan du opprette partisjonen som skal vere på disken. Det burde ikkje by på noko problem! Lenke til kommentar
jonasto Skrevet 23. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2003 altså,hvorfor bruke Fdisk? skal jo ikke dele opp disken. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 altså,hvorfor bruke Fdisk? skal jo ikke dele opp disken. For å opprette c: Den blir ikke laget av seg selv vettu Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Her var det definitivt mye tullprat. :-? Nei, du trenger ikke bruke fdisk. Gjør som oleredv sier. Lenke til kommentar
jonasto Skrevet 23. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2003 i know! her snakker folk mye tull! Trenger da for pokker ikke Fdisk Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 i know! her snakker folk mye tull! Trenger da for pokker ikke Fdisk Nei sant, men eg bruker fdisk for eg liker det programet og har brukt det i mangen år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå