Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows Vista, problem under installasjon.

Anbefalte innlegg

Når jeg skal installere Windows vista på min HP compaq 6710b bærbar pc, får jeg en feilmedling akkurat når jeg har skrevet inn cd-keyn og trykker på neste.

Feilmeldingen er: Windows kan ikke fortsette installasjonen, det har oppstått en feil, ikke så informativ feilmelding men håper noen har en løsning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

original eller brent backup-dvd? kan hende det er en ripe eller annet tull med dvd, eller noe sånt tull.

hadde samme problem med en dvd jeg fikk fra MSDN, løsningen min var å laste ned en retail-dvd fra piratebay og installere med min egen cd-key. gikk som en drøm og fungerer perfekt :) lovlig også!

du har ikke noen usb-minnepinner eller annet flash-basert minne i PC-en under installasjon? har hørt at det kan tulle opp installasjon.

Lenke til kommentar

Jeg vil påstå at din maskin faktisk er en av de smarteste, skjønner du ikke at den snakker til deg og sier :"jeg vil ikke ha vista" .

Ta det som ett hint, og installer xp!

Installerer du det kun for dx10, så synes jeg personlig at det ikke er noen forskjell.

Så installer XP isteden, det er raskt, spiser ikke ram, spiser ikke cpu eller harddisk. Til informasjon så er Vista på lista over verdens 10 verste tekniske oppfinnelser.

Vent til det blir stabilt før du bruker det, så kan du holde deg til XP i mellomtiden! :new_woot:

Lenke til kommentar

det er utrolig hvor mye uenighet et operativsystem kan være opphav til egentlig...

personlig liker jeg Vista, og har tatt konsekvensen av den økte ressursbruken og oppgradert PC-en litt. syns det går ganske raskt unna jeg.

Hvordan er stabiliteten og supporten til XP 64bit egentlig? gidder ikke gå tilbake til 32bit systemer nå, da mister jeg altfor mange gb med ram. spill-støtte til XP64; er det noen problemer der?

Lenke til kommentar

Nå vil jeg ikke gjøre dette til en Vista VS XP debatt, men faktum er at det er flere ting som er gjort med kjernen til Vista som både gjør den sikrere, mer stabil og enklere å feilsøke.

Jeg har blandt annet vært borti flere irriterende problem i XP som faktisk ville ha vært ikke-eksisterende om man hadde kjørt Vista.

Forresten vil også programmer som bruker et 64 bits addresseområde bruke mer minne enn deres 32 bits slektninger. Så man bør helst ha godt med RAM om et 64-bits system skal kjøre like flytende.

Endret av fenderebest
Lenke til kommentar

installasjonen er jobb relatert, siden jeg jobber som IT-lærling, har prøvd med flere originale vista CD-er, og installasjon av XP er ikke en mulighet, mulig at det er en hardware problem på PC-en, ikke vet jeg, tenker jeg tar kontakt med HP support om problemet:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...