kewell79 Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Har prøvd nå å koble en tv antenne på en splitter ny tuner som heter IPBOX 9000 HD samme greia der, bilde , men ikke lyd på gratis kanalene NRK1/2/3 Lenke til kommentar
ketilkn Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Hmm, er det virkelig slik at rikstv o.l. har forpliktet seg til kunn å levere kanalpakkene ine via tunere som implementerer kopisperrer (DRM) på det man tar opp? Jeg fant min kilde for PlayTV test hos RiksTV: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...p;#entry9851265 Snakket med en hos Riks TV og de sa at de skulle få inn et eksemplar til testing mot deres tekniske plattform før jul. Han sa videre at viljen for og få det til og fungere var tilstede hos Riks TV da dette var et spennende produkt og at de ikke trodde det var noe konflikt mot rettigheter på samme måte som på en pc med tv-kort. En kar har tydligvis snakket med en annen kar. Om denne posten er troverdig, noe vi ikke har noen grunn til å tvile på kan man utrede følgende: *PlayTV har støtte for CA-modul (hvorfor skulle RiksTV teste om det ikke er CA-modul? RiksTV sender alt innhold kryptert. NRK er ikke RiksTV) *RiksTV kommer ikke til å støtte PlayTV offisielt grunnet "noe konflikt mot rettigheter" (Det skal nemlig være enkelt å få opptak ut fra PS3) *Det kan hende vi får RiksTV til å fungere med CA-modulen laget for Bravia TVer. Lenke til kommentar
Delta_hf Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Tipper problemet er at vi ikke får tilgang til riksTV i det heletatt... Joda, alle gratis kanaler som NRK1,2,3 og alle radiokanalene vil uansett fungere. Men det hadde vært GENIALT om de hadde laget plass til å sette Rikstv kortet i PlayTV!! eller kjøpe virtuelt kort på ps store Lenke til kommentar
Tallyho Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 *RiksTV kommer ikke til å støtte PlayTV offisielt grunnet "noe konflikt mot rettigheter"(Det skal nemlig være enkelt å få opptak ut fra PS3) Det er jo ganske enkelt å ta opp uansett, er det ikke? VHS, Dvd opptaker, digital dekoder med harddisk osv.. Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 *RiksTV kommer ikke til å støtte PlayTV offisielt grunnet "noe konflikt mot rettigheter"(Det skal nemlig være enkelt å få opptak ut fra PS3) Det er jo ganske enkelt å ta opp uansett, er det ikke? VHS, Dvd opptaker, digital dekoder med harddisk osv.. Dette er jo i grunn en digital dekoder med harddisk, og jeg regner med det har samme kravene til evt. andre DVR-enheter. Ellers er jeg usikker på hvor enkelt det er å ta direkte opp fra HDMI-utgangen på en dekoder, opptageren må i alle fall støtte HDCP(?). Å ta opp med VHS og DVD-opptager på den analoge utgangen fører til et såpass høyt kvalitetstap at det nok ikke utgjør en reell trussel for ulovlig videredistrubusjon av innholdet. Lenke til kommentar
ps3online Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 En kar har tydligvis snakket med en annen kar. Om denne posten er troverdig, noe vi ikke har noen grunn til å tvile på kan man utrede følgende: *PlayTV har støtte for CA-modul (hvorfor skulle RiksTV teste om det ikke er CA-modul? RiksTV sender alt innhold kryptert. NRK er ikke RiksTV) Jeg er en kar.... Han jeg snakket med var på teknisk hos RiskTTV eller han var faktisk hos NTV som står for den tekniske løsningen på det digitale bakkenettet. Men RiksTV som er datterselskap står for det opp imot sluttbruker. Grunnen til at RiksTV/NTV vil teste selv om det sålangt ikke er støtte for CA-modul er at NRK og RiksTV leier kapasitet i det digitale bakkenettet av NTV. Hvis Play TV funker med de ånpne kanalene er det jo ikke så store forandringen som skal til i PlayTV før vi kan få inn de kryptede oxo, noe som markedet vil kreve når resten av Europa går inn i Mpeg-4 standarden og HD sendinger, som betyr at de må krypte pga DRM. Hvis Sony sitter på andre siden av bekken og ser på det grønne gresset er det jo tap for de. En ting som må huskse her er følgende. Det Norske Digitale bakkenettet bruker ny teknologi, som resten av Europa har begynt og flytte over til så smått. Det betyr at jo flere Europeiske land som er med på MPEG-4 standarden, jo større blir trykket på de som leverer løsninger for sluttbruker(les sony) noe som vil bety at vi vil få støtte for CAmodul tilslutt. "HÅPER" Lenke til kommentar
ketilkn Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Takk for oppdateringen ps3online. Post gjerne flere innlegg om du kommer over mer informasjon. Det er forresten ikke sikkert det kommer CA-modul. PlayTV er rettet mot Freeview i Storbritania som sender mange kanaler åpent. Eksempelvis kanalen som tilsvarer TV2/TVNorge er fritt tilgjenlig på bakkenettet der. Vet ikke åssen det er i resten av europa men jeg mistenker at det kan være noe av det samme. Sverige får eksempelvis inn minst 8 ukrypterte kanaler. Kanaler utover NRK som har ytret ønske om å sende fritt i Norge har fått nei fra NTV/RiksTV. Telenor har alt for mye makt i Norge. http://sv.wikipedia.org/wiki/Marks%C3%A4nd...X-inneh.C3.A5ll http://sv.wikipedia.org/wiki/Marks%C3%A4nd_digital-TV#Europa De franska sändningarna inleddes officiellt den 31 mars 2005 med runt 14 gratiskanaler. Storbritannien var tidiga med sina sändningar som inleddes 1998 .... Med hjälp av den kan man se ungefär 30 kanaler utan abonnemang, bara man har en marknätsbox. PlayTV er dessverre ikke spesielt godt egnet for Norge. Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 (endret) Hvordan får du det til at det er Telenor som har nektet de andre kanalene å sende fritt i Norge? Såvidt jeg vet eier Nrk, Tv2 og Telenor like mye av NTV, og dermed har Telenor ikke majoritet, og kan bestemme som de vil. Er mere sannsynlig at det er Tv2 som er mest i mot andre gratiskanaler, spesiellt når de planlegger å ta betalt for sin kanal om noen år. *skrivefeil* Endret 5. mars 2008 av hardkjerne Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Hvordan funker PlayTV da? Støtter den f.eks. kabel-TV? Lenke til kommentar
ketilkn Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Du har selvsagt rett i at TV2 er sterkt medskyldig i denne saken. Stygt er det uansett. Hvordan funker PlayTV da? Støtter den f.eks. kabel-TV? PlayTV støtter DVB-T som er bakkenett. Lenke til kommentar
Xbox-PS2 Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 (endret) Tipper problemet er at vi ikke får tilgang til riksTV i det heletatt... Joda, alle gratis kanaler som NRK1,2,3 og alle radiokanalene vil uansett fungere. Men det hadde vært GENIALT om de hadde laget plass til å sette Rikstv kortet i PlayTV!! Nå er NRK en langt fra gratis kanal. I tillegg kommer de fleste kanalene som først lanseres som gratis til å bli betalingskanaler etter en kort periode. Endret 5. mars 2008 av Xbox-PS2 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 NRK sine kanaler blir aldri betalingskanaler sånn som de andre. Da ser jeg jo bort i fra lisensen. Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 (endret) Lisensen er heller ikke en betaling for Nrk, men en lisens for at du innehar en tuner (ikke vits å ta denne diskusjonen videre her). Endret 5. mars 2008 av hardkjerne Lenke til kommentar
Tallyho Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Hva med å kontakte Sony norge angående denne saken? tror nok de ville vært interesserte i å utrede om det var teknisk mulig... Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Lisensen er heller ikke en betaling for Nrk, men en lisens for at du innehar en tuner (ikke vits å ta denne diskusjonen videre her). Og hvem går de pengene til? Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Lisensen er heller ikke en betaling for Nrk, men en lisens for at du innehar en tuner (ikke vits å ta denne diskusjonen videre her). Og hvem går de pengene til? Om det står en inn-post på statsbudsjettet med lisenspenger, og en ut-post til nrk, eller om dette går omtrent direkte, er irrelevant. I det velferdssamfunnet vi lever i synes jeg statskanalene er et bra alternativ til all kommersielle media. Mange unge klager på lisensen (som de veldig ofte sniker seg unna), og sier de nekter å betale for noe de ikke ser på, hva med de eldre som faktisk med sine skattepenger er med på å sponse kultur-tiltak som bare gangner de unge? Hører vi like mye syting? Jeg er dog enig med dem som sier at det er sure penger for en student å betale, og her burde det nok vært en rabatt. Dette er uansett en unødvendig avsporing fra emnet. Noe som ikke er det er denne lenken: http://www.nettavisen.no/spillmagasinet/article1654686.ece Ser i alle fall ut som om iportøren i Norge (Nordisk Film Interactive) faktisk driver med å få dette produktet til å «passe inn» i Norge. Lenke til kommentar
furu Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Sendte mail til Lars Wærstad hos Spillmagasinet og henviste til tråder her på forumet. Nevnte de spørsmålene som stilles angående PlayTV og fikk rask tilbakemelding; "Hei. Du har gode poeng, og ting jeg har forsøkt å riste ut av Nordisk Film. Dessverre vet de selv lite om tjenesten ennå, og har ikke klart å svare meg tilfredsstillende på spørsmålene. Men jeg fortsetter jakten på svar!" Mulig at de ikke kommer med mer info fordi de rett og slett ikke vet om/hvordan PlayTV kommer til å fungere i Norge? Hadde de hatt resultater og konkrete ting å vise til så regner jeg med at de hadde "lekket" det rimelig raskt til pressen. Det hadde jo vært topp reklame for dem nå når det ikke går en eneste dag uten avisartikler om bakkenett og dekodere. Lenke til kommentar
Eirim Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Noen som vet noe mer om playtv , når den kommer til Norge ? Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Noen som vet noe mer om playtv , når den kommer til Norge ? Kommer tidligst sent på høsten , til UK............ Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Noen som vet noe mer om playtv , når den kommer til Norge ? Kommer tidligst sent på høsten , til UK............ PLAYTV kommer i JULI i UK. Kilde Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå