messo Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 (endret) Om under et år slukkes de analoge signalene i Hordaland. I Rogaland slukkes signalene i dag. For oss som har en PS3 er det mye mer intressant å bruke en tusenlapp på playTV, istedenfor en vanlig digital tuner. Problemet er at det pr dags dato ikke er utviklet noe system som gjør at vi kan få tilgang til betalkanalene til riksTV. Om vi ønsker å få dette tilbudet, tror jeg det er lurt at vi lar høre fra oss. Jeg er ikke sikker på hvordan de skal løse det teknisk, men det kan uansett være en god idé og la RiksTV få vite at det finnes et marked blant de som eier en PS3, eller tenker å gå til anskaffelse av en. Send en mail til [email protected] og spør høflig om de kan ta seg tid til å sjekke ut mulighetene. Om mangen nok gir en lyd fra seg blir det mer intressant å tilby oss en fullverdig løsning. La oss vise litt forbukermuskler! EDIT: Husk å presisere hva produktet (playTV) er, og hva som er problemet pr. idag. At vi ikke har mulighet til å abbonere på betalkanaler. De som sitter bak tastaturet og svarer hos riskTV har tydeligvis ikke så veldig greie på dette. Endret 4. mars 2008 av messo Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 (endret) Så vidt jeg vet lukter riks-tv litt på PlayTV allerede. Endret 4. mars 2008 av haddis Lenke til kommentar
messo Skrevet 4. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2008 Leste at de hadde snust litt på boksen før jul, men tror allikevel det kan være greit at vi gir en lyd fra oss. Så havner det ikke i deres glemmebok ihvertfall Lenke til kommentar
robiwan Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Om under et år slukkes de analoge signalene i Hordaland. I Rogaland slukkes signalene i dag. For oss som har en PS3 er det mye mer intressant å bruke en tusenlapp på playTV, istedenfor en vanlig digital tuner. Problemet er at det pr dags dato ikke er utviklet noe system som gjør at vi kan få tilgang til betalkanalene til riksTV. Om vi ønsker å få dette tilbudet, tror jeg det er lurt at vi lar høre fra oss. Jeg er ikke sikker på hvordan de skal løse det teknisk, men det kan uansett være en god idé og la RiksTV få vite at det finnes et marked blant de som eier en PS3, eller tenker å gå til anskaffelse av en. Send en mail til [email protected] og spør høflig om de kan ta seg tid til å sjekke ut mulighetene. Om mangen nok gir en lyd fra seg blir det mer intressant å tilby oss en fullverdig løsning. La oss vise litt forbukermuskler! Betyr det at det går an å få tilgang til de ikke betalkanalene? Lenke til kommentar
Tallyho Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Tipper problemet er at vi ikke får tilgang til riksTV i det heletatt... Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Tipper problemet er at vi ikke får tilgang til riksTV i det heletatt... Joda, alle gratis kanaler som NRK1,2,3 og alle radiokanalene vil uansett fungere. Men det hadde vært GENIALT om de hadde laget plass til å sette Rikstv kortet i PlayTV!! Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Tipper problemet er at vi ikke får tilgang til riksTV i det heletatt... Joda, alle gratis kanaler som NRK1,2,3 og alle radiokanalene vil uansett fungere. Men det hadde vært GENIALT om de hadde laget plass til å sette Rikstv kortet i PlayTV!! ikke nødvendigvis.....Bare se på canal digital sin HD tuner, koblet til en antenne, fikk inn kanalene, men UTEN Lyd Da det er noe med lyd kodningen HD tuneren ikke takler Lenke til kommentar
Tallyho Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Fikk svar fra RiksTv: Takk for din henvendelse Den har dessverre ikke den oppdateringen Med vennlig hilsen Patrik Arntzen RiksTV AS Kundeservice Telefonnummer: 09595 www.rikstv.no Heihei Jeg lurte på om dere kom til å gjøre det mulig for meg å bruke playTV boksen til playstation 3 som en digital tv-tuner? Det hadde vært fantastisk! Med vennlig hilsen ****** Ser dårlig ut. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Fikk svar fra RiksTv: Takk for din henvendelse Den har dessverre ikke den oppdateringen Med vennlig hilsen Patrik Arntzen RiksTV AS Kundeservice Telefonnummer: 09595 www.rikstv.no Heihei Jeg lurte på om dere kom til å gjøre det mulig for meg å bruke playTV boksen til playstation 3 som en digital tv-tuner? Det hadde vært fantastisk! Med vennlig hilsen ****** Ser dårlig ut. Tror ikke du skal lese så mye ut av dette.. Den har ikke den oppdateringen? Hvilken oppdatering, den er jo ikke engang kommet ut. Tipper Patrik på kundeservicen har sett på en liste som viser godkjente tunere og ikke funnet noe PlayTV der, og derfor gir negativt svar. Vi får bare vente å se. Lenke til kommentar
ketilkn Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 (endret) Støtter Urgelol. Jeg har lest en plass at Riks-TV har inne PlayTV til testing. De skulle visst nok godkjenne om de var fornøyd med DRMen. Det vil de åpenbart ikke være da det viser seg at PlayTV ikke legger på DRM. Heldigvis vil NRK1-3 på det digitale bakkenettet fungere. Om PlayTV støtter CA-modul vil antakeligvis RiksTV fungere også. Sony har ikke sagt noe om CA-modul er støttet. (Nye Sony Bravia i mellomsjiktet har CA-modul) Når det gjelder manglende lyd med PC-tunere eller CanalDigital tuner så kommer dette av at de for bakkenettet har valgt en ny lydstandard. PlayTV vil selvfølgelig støtte denne. Sonys nye Bravia TVer støtter allerede denne standarden. Endret 4. mars 2008 av ketilkn Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 man kjøper ikke playtv bare for Nrk 1-3 da ketilkn Når sony har støtte for RiksTV kort og full pakke i de beste Bravia tvene så må dem for svingende kunne putte det i playTV boksen og vel ? Lenke til kommentar
messo Skrevet 4. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2008 (endret) Betyr det at det går an å få tilgang til de ikke betalkanalene? Ja, NRK 1,2 og 3 + alle radikoanale og lokale sendinger kan man få inn gratis. Forutsettningen er at man har en dekoder (tuner) som klarer å forstå signalene som blir sendt. Dette skal PlayTV klare. Problemet er å ta imot de signalene som er "låst" og som man må betale for. Har de en plan for hvordan vi kan abbonere på disse? Jeg fikk også svar av kundeservice. De svarer raskt, det skal de ha Men de tolket mitt spørsmål feil, og trodde jeg spurte om de kom til å levere en pakke som inkluderte PlayTV som en standard tuner. Virker ikke som om de som sitter å svarer på mailene helt vet hva de prater om. Får håpe at det ikke er de som har kontroll på den tekniske biten, men at de har vett nok til å fortelle gutta på teknikerromet om at det er mange som snakker om "en eller annen plei-tee-vee". Dere som skal sende mail: pass på å presiser hva produktet er og hva som ikke virker idag, men som bør virke når den komme ut. Endret 4. mars 2008 av messo Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Sendte en mail jeg også, bare for å gi dem et inntrykk av at dette er et brennhett produkt. Lenke til kommentar
aref Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 (endret) Støtter Urgelol. Jeg har lest en plass at Riks-TV har inne PlayTV til testing. De skulle visst nok godkjenne om de var fornøyd med DRMen. Det vil de åpenbart ikke være da det viser seg at PlayTV ikke legger på DRM. Heldigvis vil NRK1-3 på det digitale bakkenettet fungere. Om PlayTV støtter CA-modul vil antakeligvis RiksTV fungere også. Sony har ikke sagt noe om CA-modul er støttet. (Nye Sony Bravia i mellomsjiktet har CA-modul) Når det gjelder manglende lyd med PC-tunere eller CanalDigital tuner så kommer dette av at de for bakkenettet har valgt en ny lydstandard. PlayTV vil selvfølgelig støtte denne. Sonys nye Bravia TVer støtter allerede denne standarden. Hmm, er det virkelig slik at rikstv o.l. har forpliktet seg til kunn å levere kanalpakkene sine via tunere som implementerer kopisperrer (DRM) på det man tar opp? Endret 4. mars 2008 av aref Lenke til kommentar
T_Trosten Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Men blir det ikke heller sony som må legge til støtte for tv-kort? Lenke til kommentar
Tallyho Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 jo. Men det er jo ingen vits for sony å gjøre det med mindre rikstv er interesserte i å åpne for playtv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå