karrog Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Hei, jeg er litt på jakt etter et undervannshus eller undervanns"pose" til mitt canon eos 350D. Er det noen som har erfaringer med Ewa-marines produkter: U-A, U-AX, U-AXP, U-AXP100 eller U-AZ?? Skal til sydligere strøk --> Maldivene, og i utgangspunktet er det kun snorkling. Leste litt på forumet her om at posene er potte tette, men uasett så er man litt skeptisk til å presse litt plast rundt kameraet når man skal i vann. Fint om noen kan dele gode og dårlige erfaringer med de produktene man har, eventuelt komme med anbefalinger på andre produkter som fungerer bra. Lenke til kommentar
Asmod Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Skal snorkle endel i sommer og har også lett etter alternativer til å bruke et engangsundervannskamera Undervannshus for DSLR er svindyrt så det er uaktuelt å kjøpe det for min del. Posene du linket til virket interessante mtp pris, men jeg og er litt skeptisk til om de tåler å være undervann. I følge denne artikkelen så fungerer de ihvertfall ned til 3 meter. Men problemet med å ha blitsen montert på kamera istedet for at det står litt vekk fra kameraet er vel at man får masse "snø" på bildene, eller? Lenke til kommentar
karrog Skrevet 8. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2008 Ja, har sett på hard plast til EOS 350d, men de koster fra 8000 og opp til flere 10 talls tusen. Blir alt for dyrt. Igjen er jeg litt skeptisk til å dra en plastpose rundt kameraet, men det står jo inntil 20 meter... og regner jo med at det de selger funker... Med tanke på blits, så er jeg ikke så bekymret for det. Skal kun snorkle, og da er jeg på maks 3-5 meter før jeg må opp igjen... og på 3-5 meter på en solfylt dag på maldivene regner jeg med at sikten er god og at det er mye lys som kommer ned mot havbunnen... Har en bror som skal til amerika nå, regner med å kjøpe en slik pose og ta med... tatt bilder tidligere med engangskamera, par bilder ble ok.... vil vel tro at det er billigere å ta 2-300 bilder med speilrefleks under vann.. da man kan selv bestemme hvilke bilder som skal fremkalles... Hvis andre har erfaring med disse posene, meld ifra... Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Hvis jeg ikke tar helt feil så må du også ha et filter til undervanns fotografering. For å unngå for mye blåstikk på bildene,eller kansje du kan rette det opp i etterkant "raw" Lenke til kommentar
karrog Skrevet 8. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2008 er du sikker på det? Litt usikker på om det finnes på engangscam... hmm... nok en ting å tenke på ja, må sjekke det litt nærmere. Takk for tips Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 (endret) er du sikker på det? Litt usikker på om det finnes på engangscam... hmm... nok en ting å tenke på ja, må sjekke det litt nærmere. Takk for tips Jeg tok meg den frihet. http://www.bhphotovideo.com/c/shop/260/Len...er_Filters.html Dykker noe og har et 35mm filmkamera detikert til undervannsfotografering. Bruker litt forsjellig filter for og tilføre varme/farge til bildene. Har ikke noe erfaring med dslr under vann. Edit: kansje google litt på undervannsfotografering kan hjelpe. Endret 8. mars 2008 av Nautica Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Er du så heldig å eie en Nikonos/Calypso? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Er du så heldig å eie en Nikonos/Calypso? Er heldig ja Har en NICONOS V her er et par bilder av det.i tilfelle noen lurer på hva vi prater om. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Finfine saker. Kan jo lett brukes over vann også dette, hvis regnet kommer sidelengs og høststormen truer med å blåse av taket. Kjekt å være godt forberedt. Enhver fotograferende dykker bør ha et slik. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå