spetter Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Jeg får ADSL snart. Lurte derfor snart å skaffe meg en router.. har 3 desktop + en laptop fordelt på mitt eget rom og et kontor. laptopen har både vanlig 10/100 og trådløst 11 mbit nettverkskort. de andre har vanlig 10/100 nettverkskort. Fra før av har jeg en Switch, Unex NexSwitch SD050S 5 port 10/100 Alle maskiner er tilkoblet denne switchen. Bør jeg skaffe meg en router som har tilgang til wireless nett ? pga at jeg har den bærbare med trådløst nettverkskort ? Blir dette for dyrt ? Den bærbare har jo osså innebygd vanlig 10/100 Hvilket merke av routere bør jeg satse på ? Har sett litt på routerne hos psdata.no en router som frister er: http://www.psdata.no/product.asp?id=&sku=I...ISDN+%2F+Router Er denne bra ? eller kan jeg like greit belge en router til 500 kroner ? Å gi nesten 2000 kroner for en router som har tilgang til wireless nettverk, er mye peng å gå ut med. Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Om du vil ha trådløs router må du nesten velge selv. Jeg personlig ville vel kanskje hatt det. Er digg å kunne sitte hvor som helst med laptopen og være på nett. Hvis du ikke trenger det, er routeren du har valgt sikkert helt grei. Kjenner ikke UNEX som merke eller akkurat den routeren. Ville vel kanskje prøvd å finne fram en test hvis jeg var deg. Den var jo meget billig, så det er jo mulig den har noen downsides. Husk at hvis du får ADSL fra NGT, så får du med router på kjøpet. edit: Denne er jo egentlig like grei som den du valgt, med mindre du trenger ISDN backup... Lenke til kommentar
spetter Skrevet 23. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2003 Det var far mi som bestilte.. Det ble Stygge telenor med sin stygge PPoE protokol. Telenor har vistnok oppgradert sentralen vår, og har ikke rukket å oppdatere dataene til resterende tilbyderne. Har lyst på router med trådløst nettverk ja. Trenger ikke ISDN backup greit om routeren hadde web interface, og telnet Lenke til kommentar
spetter Skrevet 23. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2003 Har alle routere innebygd firewall uansett ? Lenke til kommentar
kazaa Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Jeg har ikke sett noen uten brannmur. Til og med de billigste jeg har sett har brannmur. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå