da Gauss Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Skal oppgradere hovedkort og minne, og tenker på et nForce2-kort, som nevnt i header. Er det noen som har erfaringer med noen av disse kortene, og kan kort begrunne om Deluxe er verd de ekstra kronene? Har for øvrig ikke tenkt å overklokke noe særlig, så hva slags minne anbefales? Det skal inn 2 x 256 PC2700, men det er endel prisforskjell fra merke til merke. Tips? Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Kjøp Deluxe-versjonen så har du noe å gå på noen år. Hva RAM angår, vil jeg anbefale denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...17&GrpID=9&s=pl Mye billigere å kjøpe en på 512 enn to på 256. Lenke til kommentar
da Gauss Skrevet 23. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2003 Men er det noe særlig forskjell mellon standard og deluxe? Når det gjelder ram er vel noe av poenget med doble minnekanaler borte hvis man bruker kun en brikke :-? For øvrig har jeg lest litt rundt her, og faller mer i retning av MSI K7N2-L Lenke til kommentar
Uberlord Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 kjøp 2x512 twinmos cas2 på komplett Lenke til kommentar
NuB Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Jeg lurer litt på det samme selv (deluxe vs vanlig). Jeg har ingen erfaring med noen av kortene, men etter det jeg har skjønt så er det ingen forskjell i ytelse, men deluxeutgaven har et par ekstra greier som firewire, Serial-ATA, 2*LAN og bedre lyd, (jeg tviler på at jeg vil merke særlig forskjell på mitt system). Ikke noe av dette er noe jeg har bruk for og jeg ser for meg at den dagen jeg virkelig trenger Serial-ATA eller Firewire så har noe nytt og bedre og billigere kommet uansett. Hvis det er andre ting som skiller så hadde det vært kjekt å få vite det... Hva angår Dual: Er det ikke sånn at dette skal ha minimal effekt på dette oppsettet uansett? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB m/Winbond Minne 184-P (for DDR-PC400MHz), CL2.5. kr 901 x2. Ville heller kjøpt pc3200 ram brikker, så slipper du å bytte dem neste gang du kjøper nytt hovedkort som støtter ddr400. Men kjøp 2 stykker. Edit: Prisen er nå gått ned til 796kr Lenke til kommentar
da Gauss Skrevet 24. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2003 Gikk for MSI K7N2-L (936,-) og 2x256MB TwinMos PC3200 CL2.5 m/WinBound (450,- /stk). Ble ikke så gal pris, og det er håp om litt futt i oppsettet. Nå mangler bare ny CPU (byttet akkurat skjermkort), og vips har jeg en "ny" maskin. Det får bli neste måned... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå