NothgaliC Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Jeg kjører en windows 2003 server med DHCP, DNS og AD installert. DHCPen fungerer slik som den skal. Jeg får meldt klientene inn i domenet og jeg får logget på med en bruker. Serveren har også internett Problemet ligger i at klientene får ikke internett. Når jeg pinger for eksempel www.vg.no så får jeg IP adressa til vg.no men så får jeg forespørsel avbrutt fire ganger. Lurer på om det er DNS-en som det er noe galt med. Prøvde meg med noe som heter Routing and Remote Access men fikk ikke mye ut av det. Merk at jeg har aldri vært borti Routing and Remote Access før og er ikke sikker på hva nøyaktig det gjør. Noen som vet hva som kan være galt? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 DHCPen gir også ut riktig iper til DNS? Om du setter 195.159.0.100 som sec dns, kommer den seg da? Lenke til kommentar
NothgaliC Skrevet 4. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2008 Hvor får du den IPen fra? Og jeg glemte å nevne at jeg har to nettverkskort på serveren. Et som leder til en annen server, og et som leder til en switch som igjen leder til klientene. Og jeg tror det er kommunikasjonen mellom disse som ikke er helt på topp. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 (endret) det er en DNS-server drevet av powertech som også kjører serverene til mange store norske businesser Hva slags servere går på den andre serveren? Hørtes ikke ut som noen god løsning. Bruk switch som "sentrum", ikke server. Så slipper du bridging Endret 4. mars 2008 av PepsiCo Lenke til kommentar
NothgaliC Skrevet 4. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2008 Serveren jeg bruker er bare til å lære meg å bruke server 2003. Serveren som min er koblet opp mot er en typisk "skoleserver" med AD, DNS, DHCP, ISA og noe annet. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Åja, men da er det ikke rart. Da deles nettet i to deler. Nettverkskortene på serveren samarbeider ikke. Kanskje det funker hvis du bridger nettverkskorta, men har selv ikke vært borti det før Lenke til kommentar
bruker456281 Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Kan du ikke segmentere nettverket, og da sette nettverkskort #1 som trunk for host å server #1, og nettverkskort #2 som MbE? Uansett om nettverkskortene fysisk ikke vil jobbe sammen så vil segmenteringen lage en kobling som fungerer (fysisk to nettverksområder). Du har jo også muligheten til å lage en "one-armed switch" virtuelt, som kjører 80/20 VLAN. Lenke til kommentar
NothgaliC Skrevet 4. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2008 burde kanskje sagt dette før men jeg er ikke videre god med server, så jeg har ikke peiling på hva du mener. Lenke til kommentar
NothgaliC Skrevet 4. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2008 Prøvde å lage en bridge mellom nettverkskorta. Og nå får jeg internett på klientene, dog får jeg IP adresse fra feil server. Skulle helst ha fått IP adresse fra min server. Ikke blir DNSen på serveren min brukt heller. Lenke til kommentar
NothgaliC Skrevet 7. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2008 har satt opp NAT, men da måtte jeg fjerne bridgen. DNSen fungerer fortsatt ikke slik som den skal. Når jeg pinger www.vg.no får jeg: Pinger www.vg.no [192.68.165.21] med 32 byte data forespørsel avbrutt etc får det samme uansett hva jeg pinger, bare IP adressen som forandrer seg. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 (endret) Dette skal være riktig Pinger vg.no [193.69.165.21] med 32 byte data Endret 7. mars 2008 av PepsiCo Lenke til kommentar
NothgaliC Skrevet 7. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2008 ja, den delen er riktig. men jeg får fortsatt ikke gått inn på noen internett sider og jeg får forespørsel avbrutt x4. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå