Umbrello Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 (endret) Hei. Jeg skal søke om å bli lærling i IKT-Driftsfag i forsvaret. Jeg er klar over at fristen har gått ut, men jeg har fått klarsignal til å søke. Først. Hvilke erfaringer har eventuelle tidligere eller nåværende lærlinger med forsvarets lærlingeordning? Så lurer jeg på hvilke tjenestesteder jeg skal prioritere. Valgene er: Harstad Bodø Bardufoss Setermoen Skjold Bergen Værnes Bjerkvik Stavanger Kjevik Rena Jørstadmoen Oslo Sessvollmoen Rygge Gardermoen Kristiansand Hvilket sted ville du ha valgt, og hvorfor? Takker for all hjelp! Endret 4. mars 2008 av Umbrello Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Er selv på Gardermoen, men det skal ingen nye lærlinger hit før jeg har tatt fagbrevet :S Hadde vært artig med en til. (Har en service-elekttrikker her også) Hvor er du ifra? Er du villig til å flytte på deg? Min erfaring er at det er fort gjort og bli stuet bort på et kontor med en pc, og lite/ingenting å gjøre.. Sånn var det med meg i starten, helt til jeg og de jeg jobber sammen med tok tak idet. Det er ordnet opp i nå, og vi har mer å gjøre nå. (Hvertfall som IKT-lærling). Det er viktig at du får befal som er flinke og greie, og er villige til å lære bort! Bare å spørre om det er noe spesifikt du lurer på Lenke til kommentar
Umbrello Skrevet 4. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2008 Jeg er fra Sør-Trøndelag, og jeg er villig til å flytte på meg. Noe av grunnen til at jeg søker militæret er at jeg ønsker en spennende arbeidsplass, et dødt kontor virket ikke så veldig hyggelig. Jeg har allerede et år på baken som lærling, og ønsker å fullføre dette i militæret, dersom de tillater det. Værnes og steder i trøndelag blir litt for nære, men jeg må umiddelbart si at det ikke frister så veldig med steder langt pokkerivold med begrensede reisemuligheter, det frister altså litt å velge noe sør for meg, der transportrutene er litt bedre. Ut i fra det du sier nå er det altså liten grunn i søke på gardermoen? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Jeg hadde søkt på alle om jeg var deg Lenke til kommentar
Umbrello Skrevet 4. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2008 Skjemaet som skal fylles inn tillater fem "førstepri"-valg, og en hake der jeg tillater å komme inn på andre steder. Så det er jo lurt da å prioritere litt. Det er som opptak til skole, navnet på toppen er der søker helst vil. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Jeg ville ha vurdert å søke på Kolsås. Virker som lærlingene får bra oppfølging osv. Eneste minuset jeg har hørt om er at det har blitt litt mye support pr. telefon på de. Men det hører kanskje med, og er jo på sin måte lærerikt også.. Det er som du også etterlyser, sentralt osv. (Ligger vel under Oslo? Selv om det ikke er i Oslo.) Lenke til kommentar
Umbrello Skrevet 4. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2008 (endret) Hmm, i følge utdanningskatalogen er ikke Kolsås listet opp, men det faller vel under oslo det da. Så det blir å sette Oslo på førstevalg sikkert om jeg ønsker kolsås. Nå må jeg ikke misforstås da. Jeg er ikke ute etter å bo hypersentralt. Men langt langt nord inni en skog er kanskje ikke det som frister mest. Så lenge det er god transport er det egentlig greit. Endret 4. mars 2008 av Umbrello Lenke til kommentar
Umbrello Skrevet 4. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2008 Da har jeg fyllt ut søknaden med følgende rekkefølge: Oslo Bergen Kristiansand Bodø Bjerkvik Har egentlig ikke peiling på hva disse valgene medfører, bare at jeg fikk anbefalt Oslo over her så da ble det på topp Om noen har innvendinger mot de øvrige valgene setter jeg pris på om jeg får høre det. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Haakonsvern har elendig messe (har jeg hørt), og i Bodø blir du mildt sagt LEI av å høre ørten F-16 ta av hver dag. Til opplysning Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Min stemme til forsvarets dårligste messe går til Værnes. (Har bare besøkt 12 stk. kanskje, litt dårlig grunnlag) Fly blir man lei ganske mange steder F-16 bråker en del dog. Men på Værnes hørte man ikke hva befalet sa på oppstilling, fordi fly tok av. Men mye som kan bli en vane, som man ignorerer etterhvert. Her på Gardermoen er det noe støy også, og her letter fly hvert 1,5 minutt Lenke til kommentar
srbz Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Du ønsker ikke å bo et sted der du venner deg til at F-16 tar av minimum 8 ganger om dagen. Det kan rett og slett ikke være sunt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå