Gå til innhold

OneCall faktura er feil


Anbefalte innlegg

Jeg følger ganske nøye med på fakturaene jeg får (dvs. laster ned) og så en merkelig ting nå nettopp.

En (ganske lang) tlf.samtale jeg tok 30. januar ble ikke med på fakturaen for den måneden, men på måneden etter. En sms jeg derimot sendte dagen etter, altså 31. januar, kom på riktig faktura.

Jeg var godt innenfor antall gratisminutter i januar måned, og tok dermed en samtale på nesten en time. I februar derimot brukte jeg opp de 120 gratisminuttene. Men i og med at en samtale for måneden før OGSÅ kom på den fakturaen, må jeg nå betale for den!

Her er det noe som ikke henger på greip, og jeg lurer på om andre har opplevd det samme.

Det er jo rett og slett lureri!? Det viser at det er greit å følge med, og jeg har sendt dem en mail. Spent på svaret...

 

- Zonnibel -

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg følger ganske nøye med på fakturaene jeg får (dvs. laster ned) og så en merkelig ting nå nettopp.

En (ganske lang) tlf.samtale jeg tok 30. januar ble ikke med på fakturaen for den måneden, men på måneden etter. En sms jeg derimot sendte dagen etter, altså 31. januar, kom på riktig faktura.

Jeg var godt innenfor antall gratisminutter i januar måned, og tok dermed en samtale på nesten en time. I februar derimot brukte jeg opp de 120 gratisminuttene. Men i og med at en samtale for måneden før OGSÅ kom på den fakturaen, må jeg nå betale for den!

Her er det noe som ikke henger på greip, og jeg lurer på om andre har opplevd det samme.

Det er jo rett og slett lureri!? Det viser at det er greit å følge med, og jeg har sendt dem en mail. Spent på svaret...

 

- Zonnibel -

Jeg mener noen her på forumet sa at gratisminuttene regnes fra den 20. i hver måned.

Om du er usikker, så har OneCall kundeservice, så det skulle vel ikke være noe problem å ringe dem.

Lenke til kommentar

One Call fakturerer i minuttar og sekund. Dersom du går inn på "mine sider" skal det vere oversikt over bruk som ikkje er fakturert. Slik kan ein rekne seg fram til kor mykje ein har att. Ein annan måte er å nullstille samtaleteljaren i telefonen den fyrste i kvar månad. Dersom ein ser vekk frå samtalar til spesialnummer osv., så vil dette vere ein enkel måte å ha kontroll med kor mange minuttar ein har ringt.

Lenke til kommentar
Ett par spørsmål til fra meg som ny OneCall Kunde.

 

- Er det noen mulighet å sjekke hvor mange ringeminutter man har igjen?

- Om man ringer 4 sekunder, regnes det som 1 minutt? (minutt takstering)

 

Takk.

 

Et spørsmål til deg som forum-bruker: hva med å sende slike spørsmål dit folk kan svare på dem istedet for å spørre gud og hvermann på et random forum?

 

Takk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9
Ett par spørsmål til fra meg som ny OneCall Kunde.

 

- Er det noen mulighet å sjekke hvor mange ringeminutter man har igjen?

- Om man ringer 4 sekunder, regnes det som 1 minutt? (minutt takstering)

 

Takk.

 

Et spørsmål til deg som forum-bruker: hva med å sende slike spørsmål dit folk kan svare på dem istedet for å spørre gud og hvermann på et random forum?

 

Takk.

Her er noen grunner:

- du får kjappere svar her enn hos operatørene.

- du kan få riktigere og mer presise svar på forumet enn hos operatørene, for der hender det ofte at det skorter på kunnskap. det kryr av kunnskapsrike folk her på forumet, og det hender at vi har avdekket feil hos operatørene.

- det har hendt flere ganger at helt banale innlegg har avstedkommet interessante diskusjoner som faktisk har blitt fulgt opp av operatørene.

 

Hvis noen synes at et innlegg er banalt eller upassende er det bare å la være å kommentere.

Lenke til kommentar
Det kan være de glemte den på januar måned eller det var en glipp den dagen, så på en eller annen måte ble det overført til neste måned, hva har det og si egentlig? du har jo ringt den samtalen-

 

Hva det har å si? Her snakker vi altså 120 gratis ringeminutter i måneden - da har det jo alt og si hvilken måned samtalen faktureres på!

Du leste kanskje ikke det jeg skrev særig nøye...?

Det holder ikke at "de glemte den på januar måned", da er det svindel & lureri.

Jeg har sendt dem en mail, men svaret har ikke kommet enda. Om det noen gang kommer...

Lenke til kommentar
Jeg følger ganske nøye med på fakturaene jeg får (dvs. laster ned) og så en merkelig ting nå nettopp.

En (ganske lang) tlf.samtale jeg tok 30. januar ble ikke med på fakturaen for den måneden, men på måneden etter. En sms jeg derimot sendte dagen etter, altså 31. januar, kom på riktig faktura.

Jeg var godt innenfor antall gratisminutter i januar måned, og tok dermed en samtale på nesten en time. I februar derimot brukte jeg opp de 120 gratisminuttene. Men i og med at en samtale for måneden før OGSÅ kom på den fakturaen, må jeg nå betale for den!

Her er det noe som ikke henger på greip, og jeg lurer på om andre har opplevd det samme.

Det er jo rett og slett lureri!? Det viser at det er greit å følge med, og jeg har sendt dem en mail. Spent på svaret...

 

- Zonnibel -

Jeg mener noen her på forumet sa at gratisminuttene regnes fra den 20. i hver måned.

Om du er usikker, så har OneCall kundeservice, så det skulle vel ikke være noe problem å ringe dem.

 

Det gjelder kun den første måneden, og om det er den 20. eller en anna dato kommer helt an på når du melder deg inn. Etter at den første mnd. (innmeldingsmnd.) er over, regnes det fra den 1. til den 30./31.

Ja, OneCall har kundeservice, og jeg har kontakta dem på mail. Venter på svar... Jeg var egentlig ute etter om dette er noe som går igjen hos OneCall, om det er flere som har opplevde det samme

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...