Gå til innhold

Asus M51SN eller Compal JFL92+

Anbefalte innlegg

Jeg vil ha en 15' bærbar til bruk på skole og til å spille på. Er alfa og omega at maskinen er rimelig stille, spesielt når man ikke spiller, så de nye 45nm prosessorene til intel virker fristende. Planla å budsjetere 10 lapper, men er villig til å strekke meg litt til (maks 15).

Har sett på 2 modeller:

ASUS M51SN fra ps.no til 10 lapper link

45nm prosessor

9500 go kort, nyeste mid range kort (dvs ikke desktop erstatter kort, bra for støy/batteri)

numerisk tastatur, sykt digg :O

Compal JFL92+ fra Multicom til 12-13 lapper link

45nm prosessor (denne kan jeg velge selv og jeg har råd til å ta en som er bedre enn den på asus modellen)

WSXGA+ skjerm i motsetning til WXGA hos asus modellen (stor fordel)

8600M GT kort, kraftig (litt kraftigere enn 9500 kortet?), men genererer litt mer varme tror jeg

fn-knappen er ytterst, sykt irriterende når man spiller

Blir litt dyrere når jeg konfigurerer den slik jeg vil ha den i forhold til asus modellen.

Jeg har absolutt ingen erfaring med compal, men den ser specs wise ut til å være bedre (selv om jeg betaler for å få den bedre). De to modellene er de eneste maskinene i norske butikker jeg har funnet sålangt med både 45nm prosessor og kraftig nok 3d kort. Ingen av maskinene har hdmi port dessverre :(

Noen som har noen erfaringer med compal JFL92+ eller generelt fra compal som kan si noe om kvaliteten på chassiset? Noen som har sett andre modeller som tilsvarer disse?

Endret av Myrsnipe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har Compal IFL 90+, og den har vel likt kabinett som den compalen du ser på(?). Jeg synes det er god kvalitet på den, eneste minusen er at den blir litt varm når jeg spiller, men det kan jo hende at du hindrer med en 45mn prosessor. :)

Er virkelig Compalen sitt grafikk kort bedre en det på Asusen?

Endret av Treasure
Lenke til kommentar

Hmm, fant en artikkel nå hvor det står at Nvidia GeForce 9500M GS er identisk med Nvidia GeForce 8600M GT, bare forskjellig med tanke på noen dx10 instruksjoner osv.

"The Nvidia GeForce 9500M GS and 9300M G, as same as the 8M series video cards, are compatible with the DirectX 10.0 games, and incorporate the Nvidia PureVideo HD engine for hardware decoding of high definition movie content. These GPUs also include Nvidia’s PowerMizer technology that intelligently balances notebooks’ battery life and performance."

Link til artikkelen

Liker det jeg hører om PowerMizer. Maskinene er nok ganske like med tanke på grafikk, compal maskinen blir nok bedre med en annen prosessor. Men det er fremdeles et par ting å velge mellom.

ASUS M51SN

Bedre keyboard layout (fn knapp ikke ytters og numpad :O )

Slightly bedre 3dkort

Compal JFL92+

Mulighet for WSXGA+ skjerm (min forrige laptop hadde dette og det er sykt digg)

Kan få bedre prosessor for mer penger (JFL92+ koster mer en M51SN selv med samme prosessor/skjerm, men jeg har råd til å legge ut litt til)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...