Gå til innhold

Lineage II - verste MMORPG noensinne?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg syns nå LineageII var knallbra. Eg spillte det ein del før. Då eg starta var eg ein dverg.

Det med at dverger ikkje er magiske skapninger er delvis rett og delvis feil (utifra Norrøn mytologi, som eg mener er ein av dei betre kildene på dverger og kvar Ringenes herre verdenen har henta mesteparten av inspirasjonen fra) Dverger er små skapninger som bor i fjell og i underverdenen. Dei er slue skapninger som bare tenkjer på seg sjølv, og korleis dei skal få mest mulig profit av arbeidet dei må gjere. Æsene (gudene i norrøn mytologi) fekk ofte hjelp fra dvergene, men dei mått ikkje snu ryggen til, dvergene var som sagt slue og kunne gjerne dolke noen i ryggen. Dei er på ein måte ondskapsfulle skapninger, men med ein god haug med gaver og tenester kan dei bli venner med deg. Dette med magi (flammeball og lyn utav fingrene) tror eg er bare tøv. Utifra det eg har lest og hørt, skal dvergene beherske det å lage magiske gjenstander. Ved å bruke magiske runeinskrifter og ingredienser, kan en dyktig smed smi frem magiske gjenstander (enchantet items som en gjerne finner i spill), eksempelvis ringene i Lotr, eller Tors hammer Mjølnir.

Eg hadde ingen problemer med at dvergene ikkje kunne ha magiker klasse, dei var trossalt dei einaste(?) som kunne crafte Siege Golems!! Og siege var noe av det kuleste eg hadde sett innenfor MMO! Det å ta over eit slott, og tjene penger på den nærliggjande byen, er jo genialt!

Etter eg leste første post begynte eg å lure på om du nettop hadde begynnt å spille dataspel. Spill er forskjellige. Sjølv om du er vant med å scrolle inn eller ut, bør ikkje dette gå utover ditt heilhetlige syn på spillet. Det er du sjølv som ikkge er flink nok til å justere deg etter spillets mekanikk! Og eg må seie det ikkje er serleg lurt å settje seg ned noen meter unna monstre! Eg gidder ikkje å rame opp dei tåplige begrunnelsene for at spillet er dårlig. Dei fleste er jo bare små bagateller som du blåser opp! Men eg kan sei meg enig i noen punkter. Spillet er for mye basert på grining.. Sjølv med gratis servere som har experience og money modifyers! Eg sjølv spelte på en 10x (tror eg) Eg prøvde fleire..

Grunnener til at eg syns L2 er bra er at det er f.eks Castle Siege = dynamisk verden (i ein liten grad), dei flotte omgivelene, enormt stor verden, utfordrane og kule monster, guilds og kamp mot andre. Sjølv hatar eg kampsystemet "klikk-og-sepå" som ein finn i dei fleste MMO. og det er nok grunnen til at eg slutta med dette spelet + eg hadde ikkje tid til å drive så aktivt med det. Så dei eg spelte med levla ifrå meg.. (dei 3 grunnane var og grunnane for at eg slutta med wow også)

Lineage II - verste MMORPG noensinne? Vås! L2 kommer høgare opp på rangstiga enne wow i mine øyne, men begge desse ligger relativt lavt på min "beste spill-liste" (grunnen til at eg berre tok med wow er at det er det einaste spelet eg har sjølv prøvd og eg kan sammenligne L2 med. Som eg har sagt hatar eg slike spel.. Klikk og sepå.)

Lenke til kommentar

Bulletus, har du i det hele tatt spilt LotRO? Utseended i armor / rustning (det er faktisk samme ting, om du ikke er så flink i engelsk) ;) har de jobbet mye med, så du kan gjøre karakteren din svært forskjellig fra alle andre. Greit nok er det mye likt i begynnelsen, men fra level 20 får du nye kostymesett du kan bruke som er rent kosmetiske og kan brukes sammen med den vanlige rustningen din. I tillegg kan du "skru av" det meste av rustningen din så den ikke synes (men du har den ennå på deg, så du får alle statsene og slikt) for å gjøre deg enda mer unik. I tillegg kan du bruke Dye (farge) for å endre fargen på det meste av rustningen din, så alt i alt er det mer variasjon i LotRO utseendemessig enn i de aller fleste andre spill. Selv Vanguard er bare kloner i forhold til LotRO. ;)

Combat? Stort sett samme som i alle andre spill, inkludert Vanguard. Delay er litt kjedelig, men hvor mange slike onlinespill har ikke delay?

Mobs/monstre? Mye variasjon her også. Ulver, bjørner, edderkopper, goblins, fugler, banditter av alle slag, orker, sumpskapninger, zombier, skjeletter, flaggermus og gudene vet hva, og det før lenge før man når level 15. I tillegg er det enkelte unike monstre for noen områder, som de der Milkeye i Ered Luin. ;)

Men kos deg med Vanguard, du. Vi voksne spiller ekte rollespill. :p

Lenke til kommentar

Og til mort2k, jeg har drevet med data siden ZX Spectrum. I stort sett samtlige PC spill som bruker mushjulet til å scrolle ruller man hjulet mot seg for å zoome ut, men i L2 ruller man hjulet fra seg? Det er like irriterende som å bruke O knappen for å velge i Metal Gear Solid selv om samtlige andre spill på både PS1, PS2, Xboks og Xboks360 jeg har spilt bruker den for å avbryte. Selvsagt har ikke xboksene X, O og sånne knapper, men posisjonen på knappen er den samme. Men neida, MGS har avbryte-knappen som velge-knapp. Er det bare jeg som ikke skjønner vitsen? Når man i tillegg ikke for lov til å endre zoomingen i L2 til hjulet blir det helt feil, spesielt når man derimot kan bytte det til hva man vil. Ren idioti. Resten av spillet er så tragisk kjedelig og dårlig at jeg fort gav opp, selv om jeg seriøst prøvde å sette meg inn i det flere ganger. Tross alt betalte jeg full pris for dette og ville gjerne slippe å kaste pengene ut vinduet. Jeg har tolerert mye gjennom tidene, senest med de der forbanna survival event'ene i Jericho jeg må prøve over tyve ganger før jeg får til fordi det er helt tilfeldig om knappene registreres, men L2 ble for mye for meg. Selv den evige grindingen i WoW gikk ann, da jeg i det minste kunne slenge på litt musikk og få litt hjernedød underholdning for en stund før jeg fortsatte med quester. Men L2 er så grunnleggende dårlig at jeg rett og slett ikke klarte å finne en eneste ting jeg likte.

Lenke til kommentar
Bulletus, har du i det hele tatt spilt LotRO? Utseended i armor / rustning (det er faktisk samme ting, om du ikke er så flink i engelsk) ;) har de jobbet mye med, så du kan gjøre karakteren din svært forskjellig fra alle andre. Greit nok er det mye likt i begynnelsen, men fra level 20 får du nye kostymesett du kan bruke som er rent kosmetiske og kan brukes sammen med den vanlige rustningen din. I tillegg kan du "skru av" det meste av rustningen din så den ikke synes (men du har den ennå på deg, så du får alle statsene og slikt) for å gjøre deg enda mer unik. I tillegg kan du bruke Dye (farge) for å endre fargen på det meste av rustningen din, så alt i alt er det mer variasjon i LotRO utseendemessig enn i de aller fleste andre spill. Selv Vanguard er bare kloner i forhold til LotRO. ;)

Combat? Stort sett samme som i alle andre spill, inkludert Vanguard. Delay er litt kjedelig, men hvor mange slike onlinespill har ikke delay?

Mobs/monstre? Mye variasjon her også. Ulver, bjørner, edderkopper, goblins, fugler, banditter av alle slag, orker, sumpskapninger, zombier, skjeletter, flaggermus og gudene vet hva, og det før lenge før man når level 15. I tillegg er det enkelte unike monstre for noen områder, som de der Milkeye i Ered Luin. ;)

Men kos deg med Vanguard, du. Vi voksne spiller ekte rollespill. :p

Jeg dro Rangeren min til lvl 28 før jeg gav meg . Det trege combatsystemet i Lotro er velkjent , serlig healere klaga veldig på at det var vansklig å time healingspells pga denne delayen - som var utpreget verre i Lotro enn andre spill , mulig dem har retta på det siden jeg spillte spillet - det var ikke snakk om delay som kom av lagg eller noe slikt , var rett å slett døllete combat i Lotro og uinspirerende wow-combat .

Når det gjelder utseende på armor så er det jaggu best at de retta på dette , alle så ut som grå mus .

Når du er lv 1-30 er det IKKE mye variasjon i mobs i LOTR , det har sine årsaker : De vill være tro mot bøkene og måtte følge visse regler - i enkelte områder er det bare ulver og bjørner og enkelte andre ting , det er ganske store områder vi snakker om og det blir fort kjedlig .

Du møter goblin på lvl 10 , samma gobling på lvl 20 og 30 med minimale forskjeller i utseende , slik er det nesten med alle mobs i Lotro.

Nå skriver jeg ut i fra egen erfaring , og føler det litt urettferdig at du skal angripe meg og ikke respektere mine mening ;) Vi må kunne diskutere ting uten å bli frekke ;)

Jasså du sier Vanguard er en Lotro-clone ? Faktisk kom Vanguard 3 måneder før Lotro.

En annen ting Lotro har kopiert fra WoW er denne heslige "craftingen" dem kaller det ; Man bestiller produkta fra en liste og betaler med ingredienser - voksent :p

Endret av Bulletus
Lenke til kommentar

Frekke? Da har du nok misforstått fullstendig. Jeg bare sier hva som er fakta. Uansett hvordan du snur og vender på det er LotRO svært variert både når det gjelder utseendet på spilleren og antall monstre, og kampene er stort sett som i alle andre spill. Det er fakta, ikke bare mine meninger. Om du ikke tror meg er det bare å prøve det igjen. ;) Jeg angriper selvsagt ikke deg som person og liker faktisk Vanguard. Jeg synes bare LotRO er svært mye bedre på alle måter, også i kampene. For øvrig har jeg er jeg en minstrel (healer) på lvl 32 og har aldri hatt noe som helst problem med delay verken solo eller i grupper. Tvert imot har det vært ganske så hektisk til tider, og jeg har vært nødt til å reagere veldig raskt for å overleve. ;) Men det er bra vi har forskjellig smak når det gjelder spill. Tenk hvor kjedelig det hadde vært om ingen våget å være originale og tenke nytt. :)

Lenke til kommentar
For å gjøre ting enda verre sjekket jeg litt på nettet om dette makkverket jeg hadde kjøpt og fant ut at mye av det tydeligvis går ut på grinding, dvs drepe ting i timesvis uten noe annen grunn enn å gå opp i level, få penger og bedre utstyr så man kan banke enda større ting, gå lengre opp i level og få enda mer penger og utstyr så man kan banke enda større ting og så videre.

Minner litt om wow! ^^

uansett, takk for tipset, nå vet jeg hva jeg ihvertfall skal styre unna!

Lenke til kommentar
nei, måten han beskrev det på tyder på at jeg har akkurat de samme tingene jeg kan irritere meg over.

Bruker ikke 400,- på en sjangse.

Hehe , koster det virklig 400 kr ?

Invester heller 200 kr i Vanguard og test det gratis for 30 dager ;)

Endret av Bulletus
Lenke til kommentar

Jeg betale kr 450,- på SpaceWorld og vurderte nesten å levere det tilbake etter å sett Seinfeld i går.

"Hi, I want to return this."

"Certainly. May I ask why?"

"Of spite."

For øvrig ble samme fyren stoppet av politiet (i serien, selvagt.)

"Do you have any idea what the speed limit is here?"

"It's gotta be around 55mph."

"And do you know how fast you were going?"

"Hehe, I was going a lot faster than that!"

"You were doing 95mph."

"Then you must have caught me coming out slow through the turn. For a while I was doing way over a 100!"

:p :p

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Beklager å bumpe en litt gammel thread, men skal skrive et lengre innlegg om hvorfor jeg syns L2 er den beste mmorpg'n noensinne. Har ikke tid akkurat nå, så her er en liten teaser av hva som gjør L2 så jævla underholdende, noe du aldri får se i WOW/AOC/etc, epic mass pvp:

http://files.filefront.com/frintezza19mayp...;/fileinfo.html

http://files.filefront.com/frintezza19mayp...;/fileinfo.html

Begge filene må lastes ned og extractes i samme mappe (velg ja når den spør om du vil overwrighte den andre filen).

Setting: 50 minutter med 4 fights fra 19. Mai ved inngangen til Imperial Tomb om tilgang til epic bossen Frintezza mellom topp alliansene X (eXile) og ITT (ImmortalTwilighT) fra server #9 (Teon).

PoV: Pellegri lvl 80 Spectral Dancer (en slags semi-support/DD klasse) fra klanen RedSky (X).

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Han må da få lov å definere ett godt spill akkurat som han selv vil.

Lineage 2 er et kult spill når du først kommer litt ut i det.

fra lvl 1-20 er no piss... 20-30 er litt gøy, da begynner det og dukke

opp kule muligheter for raid, og grps i necropolis, og catacombs.

30-40 ganske likt, bare mye vanskeligere og trene...

40- 52 er ganske gøy, \P

52-61 aner ikke...er bare i lvl 52 :-P

Men!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hvis dere synes at grinding er så jevla kjedelig start på en private server!

du kan få 5000x xp

10000 adena..

ja, du er driit god på 123

Noen private servere har liksom 10.000 folk som medlemmer, og har et crew på 50 folk.

ja, uansett, jeg starta nettopp en tråd om private server, forhåpentlig vis kommer det noen forslag der, sjekk det!

og en annen ting, det er lett og joine private servere på lineage2 du må bare skifte host file \P

noen server må man laste ned en system pack på da.

Lenke til kommentar

Om du liker litt grinding, ikke altfor langt MMO med trivelige voksne folk, så anbefaler jeg deg til å fortsette med Dungeons & Dragons: Online. Det er nok det beste MMO'et (etter RuneScape selvfølgelig :p ). Ser du har spilt det tidligere, hva likte du ikke med det? Bare så du vet det, det er sikkert ingen spill som passer perfekt. Spill litt, ha litt tålmodighet. Spesielt med MMO-spillene. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...