Gå til innhold

Margproblemer i fx mot ie7

Anbefalte innlegg

Ok, ie7 har finni ut at de skal følge standardene (right) så nå leser de margene og paddingene merket med !important. Nå er det bare det at margene passer i ie7 men ikke i fx, eller omvent. hvordan får jeg skilt de to fra hverandre? slik at jeg kan ha en marg for ie7 og en for fx

:new_woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du ser på denne tråden min https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=915765 ser du at * { ..} lager rot for listene mine.. De får verken punkter eller nummer, feil med margene osv. Så jeg valgte å ta vekk denne kodesnutten, ergo fikk jeg problemer med ie7, webexpose skiller mellom ie7 + fx og ie5 + ie6. Jeg må skille mellom ie7 og fx.. :)

Får hacke det til med conditional statements ja.

DAMN IE

:blush:

Lenke til kommentar

Jesper, Gjesper... Nå skal jeg forklare en liten ting. :p

elem {
float: left;
margin: 0 0 0 10px;
*margin: 0 0 0 10px;
_margin: 0 0 0 5px;
}

Star-hacken leses av både IE6 og IE7. IE7 har ingen double float margin bug, så vi trenger ikke å sende noe spesielt til IE7. Den er inkludert her for eksempelets skyld

Underscore-hacken retter seg mot IE6, som som kjent har en double float margin bug som må rettes opp på den ene eller den andre måten.

Rekkefølgen på star- og underscore-hacken er viktig å merke seg, siden * gjelder for begge to og _ bare IE6, bør * være først i stilarket slik at stiler rettet mot IE6 overskriver stilene som først sendes til begge to.

Endret av Haraldson
Lenke til kommentar

Det er kun ie7 som er problemet.. ie 6 - kan hackes til med !important..

Noen som vet hvorfor

* {

margin: 0;

padding: 0;

}

kødder til lister? Både på <ul> og <ol> fjernes punktene og tallene KUN ved den css-snutten (bare prøv). Hadde jeg kunne hatt den med hadde problemet vært løst :wallbash:

Lenke til kommentar
kødder til lister? Både på <ul> og <ol> fjernes punktene og tallene KUN ved den css-snutten (bare prøv). Hadde jeg kunne hatt den med hadde problemet vært løst :wallbash:

css-snutten gjor at padding og margin pa alle elementer forsvinner. Det gjor at du ma legge de inn igjen selv, men det blir mer likt i de forskjellige nettleserene.

Lenke til kommentar

Aaah. Får legge snutten inn igjen da, og tulle tilbake listene. Men får (jamfør lenket tråd) problemer med de nummererte listene da.. jeg får ikke mellomrom mellom listepunktet (tallet) og teksten da. For margin-left: xx; OG padding-left: xx; dytter hele lista til venstre, ikke bare teksten. Sukk.

Lenke til kommentar
Jesper, Gjesper... Nå skal jeg forklare en liten ting. :p

elem {
float: left;
margin: 0 0 0 10px;
*margin: 0 0 0 10px;
_margin: 0 0 0 5px;
}

Star-hacken leses av både IE6 og IE7. IE7 har ingen double float margin bug, så vi trenger ikke å sende noe spesielt til IE7. Den er inkludert her for eksempelets skyld

Underscore-hacken retter seg mot IE6, som som kjent har en double float margin bug som må rettes opp på den ene eller den andre måten.

Rekkefølgen på star- og underscore-hacken er viktig å merke seg, siden * gjelder for begge to og _ bare IE6, bør * være først i stilarket slik at stiler rettet mot IE6 overskriver stilene som først sendes til begge to.

Jajajaja, greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...