Gå til innhold

hjelp til kjøp av hd kamera


Anbefalte innlegg

Hei!

ettersom mitt forrige video kamera døde er jeg nå på utkikk etter nytt. Trenger anbefalninger til et HD kamera til under 9000,- skal brukes til alt mulig omtrent. har sett litt på Panasonic HDC-SD5 men er usikker på om det er no bra... Noen som har et kamera å anbefale eller kan noe om hd kamera?

 

har også lest litt rundt på forumet men fant ingen som kom med noe sikkert svar på hva de ville ha valgt.

 

takk for svar :)

Endret av TheOne220
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

ettersom mitt forrige video kamera døde er jeg nå på utkikk etter nytt. Trenger anbefalninger til et HD kamera til under 9000,- skal brukes til alt mulig omtrent. har sett litt på Panasonic HDC-SD5 men er usikker på om det er no bra... Noen som har et kamera å anbefale eller kan noe om hd kamera?

 

har også lest litt rundt på forumet men fant ingen som kom med noe sikkert svar på hva de ville ha valgt.

med mindre de har en trykkfeil på denne linken

 

https://prisguiden.no/vis_kategori....mp;submit=S%F8k

 

ser det ut til at de har sony hc7 til 6000. det er et varp. har selv en canon hv20 som er kjempebra, men hadde kjøpt hc7 om den hadde kostet 1000kr mindre :)

 

om du absolutt vil ha minnekort er sikkert sd5 helt ok. sjekk også ut den nyere canon hf100, samme cmos chip som testvinneren hv20. både sd5, hc7 og hv20 har gjort det svært bra i tester, så de er sannsynlig ganske like kvalitetsmessig.

 

angående hvilket kamera som er "best" vet jeg ikke om det finnes noe fasit på det, ei heller om det er viktig gitt at kameraene er noenlunde i samme klasse. en god fotograf kan kompensere for mye...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...