Gå til innhold

Handling på ferietur i USA - hva får man med seg hjem?

Anbefalte innlegg

Lurte litt på dette med shopping i USA...

Hva er mulig å få med seg hjem til Norge uten å måtte fortolle? Kan man fylle en koffert med klær og sko uten at tollerne bryr seg? Dersom man fjerner lapper og bruker klærne i USA før man tar dem med seg tilbake... blir det enklere da eller kan det by på problemer?

Hva med leker og ting og tang? Dollaren er jo rekordlav nå så det hadde vær glimrende å få med seg endel utstyr hjem...

Noen som har erfaringer med dette? Reglene er vel ganske strenge på hva du har lov å ta med deg uten å fortolle, men klær og sko som er brukt under ferieturen skal vel godt gjøres å måtte fortolle.. eller? Kjenner du reglene?

mvh Detomaso

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den er grei... Noen som har erfaring med hvordan dette har blitt håndhevet i Norge i det siste?

Finnes det regler på hva Amerikanerne lar deg få slippe ut av landet med??

Detomaso

Hei igjen!

Når jeg drar, har jeg sjeldent problemer med bagasje. Hver person kan to med to kolli, på 20-34 kg, hver. Men du kan ha mer, men da må du betale ekstra, men det er ikkje så dyrt. På Sanford (hvis jeg husker rett, er hvor dere lander) er de utrolig slække på dette, så bare go for it, men det kan hende at de velger dere ut for å sjekke sånn kjapt, men det skjer veldig sjeldent.

Det er bare å kjøpe med masse ting! Men husk å pakke SMART! Da får du plass til mer. f.eks, hvis du har kjøpt glass, putt det sammen med klær, og bruk så lite plass som mulig.

Bare si ifra hvis du lurer på mer ;)

Endret av kosa93
Lenke til kommentar
Det er bare å kjøpe med masse ting! Men husk å pakke SMART! Da får du plass til mer. f.eks, hvis du har kjøpt glass, putt det sammen med klær, og bruk så mye plass som mulig.

Altså, det er vel bedre å bruke så lite plass som mulig? Mulig jeg har missforstått, for meningen er vel å bruke opp all plassen, men pakke smart så du får plass til mest mulig ;)

Lenke til kommentar
Det er bare å kjøpe med masse ting! Men husk å pakke SMART! Da får du plass til mer. f.eks, hvis du har kjøpt glass, putt det sammen med klær, og bruk så mye plass som mulig.

Altså, det er vel bedre å bruke så lite plass som mulig? Mulig jeg har missforstått, for meningen er vel å bruke opp all plassen, men pakke smart så du får plass til mest mulig ;)

Sorry, skrev feil... rettet nå...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...