SaReX Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Hvor har du lært alt dette ArcticOC? Burde begynt å jobbe i Creative du Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 29. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2008 En hermegås på XS? http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=182354 Uff.. for en dust Hva er vitsen med å bytte poly-kondensatorer ut med "Våte" elektrolyttkondensatorer?! Han fyren som gjør den der modden tenker ikke på impedansen som blir en helt annen og at rippelen forværres med det "stuntet" der. Eneste grunnen jeg kunne tenke meg å bytte alle komponentene på et kort var kun for å trene seg opp på å lodde Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 29. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2008 (endret) Hvor har du lært alt dette ArcticOC? Burde begynt å jobbe i Creative du Gooooooogle... lese...mere google og enda mere lesing. Har jo også skolegang relatert til endel elektro og slikt. Og ikke minst en brennende interesse for alt som er digitalt, elektronisk, mekanisk og komplekst Men man må jo passe på å ha andre hobbyer også, driver f.eks med øl og damer som hobby no.2. Hadde jeg hatt en krone for hvert PDF dokument og datablad o.l. som man har lest hadde jeg nok vært en rik mann Når det gjelder Creative så vet nok designerene der godt om alt som ødelegger lyden på kortet, men av økonomiske grunner velger de å bespare seg for litt dyrere deler for å få større inntjening, kortet ville vært ca. 2$ dyrere pr.stk å produsere om de hadde gjort forbedringene jeg til nå har gjort. En annen faktor er at X-Fi serien hadde blitt "litt for bra" lydmessig og ville konkurere med proffkortene de selger (EMU serien). Men dette er som sagt bare spekulasjoner Endret 29. mars 2008 av ArcticOC Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 31. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2008 (endret) Da har jeg fått testa moddakortet med Burr Brown OPA627BP.. det låter fortreffelig Eller så har jeg dessverre enda ikke fått begynt med skjerming av kortet, men satser på å kjøre på til uka. Driver å leser meg litt opp på EMI og RF skjerming av elektronikk, vil jo helst ha et bra resultat, kunnskap må man jo ha før man setter igang Endret 31. mars 2008 av ArcticOC Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 21. april 2008 Forfatter Del Skrevet 21. april 2008 dessverre enda ikke fått ferdig skjerminga pga boligkjøp og flytting.. men prosjektet er ikke gått i glemmeboka Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 23. april 2008 Forfatter Del Skrevet 23. april 2008 Grattis med ny bolig Takker! Ja man må jo passe på å få kjøpt seg når det er krakk, fikk den 20% under takst Komme seg godt i hus så kan man vel fortsette på alle hw prosjektene man har liggende. Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 14. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2009 Da hadde jeg donert et av moddakortene til min far, så da var det bare å prøve å overtale han til å kjøpe noen høytalere som står i stil, Han har et ganske greit Logitec 2.1 sett, men potensialet i lydkortet er mye større enn disse høytalerne Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 (endret) Har du sammenlignet lydkvaliteten fra disse korta med feks. en hjemmekinoforsterker som får digital PCM (SPDIF) fra pc? Litt nysgjerrig... Endret 11. juli 2009 av Wibla Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå