Flimzes Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Jeg er veldig glad i musikk, og hører veldig mange detaljer, men jeg føler ofte at bassen er forsvinnende liten. For eksempel så synes jeg at alle de som mener at koss porta-pro har mye bass kan gå å legge seg. Finnes jo ikke lyd under 60hz i dem. Det er de aller nederste frekvensene som gir meg den ordentlig gode følelsen, men også en nøyaktig og fin diskant. Høytalerne jeg har nå er to bordhøytalere fra mission til 4k per stykk, og en sony TA-F461R forsterker, og selv når jeg kobler porta-proene i forsterkeren så blir lyden virkelig grusom, all lyden som kommer ut av bass er 150-160hz, mellomtonene blir bare grøt, og diskanten er jo bare skam. Jeg har også et plantronics gamecom pro1 headset med usb kontakt (egen forsterker-ting), som spiller helt akseptabelt. Høytalerne spiller dog veldig fint, er meget fornøyd med lyden i de (men det er uaktuelt å betale 4k per klokke for et par hodetelefoner ^^). Jeg har også to stk iRiver mp3-spillere, og synes lyden i dem er veldig fin, og hodetelefonene som fulgte med er overaskende bra (men jackpluggen i hodetelefonene er ødelagt, så er ikke lyd på venstre side). Bassen er også veldig kontrolert, og diskanten er nøyaktig og fin. Mye av den samme opplevelsen får jeg når jeg kobler hodetelefoner til forsterkeren min. (Gjelder IKKE porta-proene). Så, jeg vil ha noe billig, men som har mye bass, og låter greit resten også. Nå kanskje jeg er litt vel billig, men har Sennheiser EH 150/250 sånn lyd? Evt noen andre anbefalinger. Har god erfaring med proppene til sennheiser (er sånne iRiver leveres med), men bygegkvaliteten på ledningen har jo da vært skuffende. KOnstruksjonsmessig er jeg åpen for det meste, men det skal brukes ute blandt folk. Tåle å ligge i lomme/ryggsekk er en fordel. Lydmessig: Fyldig DYP bass, men også kontrollert diskant som ikke skjærer seg (hint hint porta pro) Pris: Ikke bestemt meg, men så billig som mulig. Vi kan foreløpig si maks 500kr. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 AKG k518DJ burde være et godt alternativ... dog om du skal ha virkelig mye bass bør du seg deg om etter en cowon mp3 spiller, mach3bassen i dem er de tingenting som kan matche Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 3. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2008 AKG k518DJ burde være et godt alternativ... dog om du skal ha virkelig mye bass bør du seg deg om etter en cowon mp3 spiller, mach3bassen i dem er de tingenting som kan matche Hehe, med vlc på 20+db på bass og forsterkeren her med bass på maks så skal nok det emste gå an sånn sett, men porta pro klarer ikke å produsere mye bass rett og slett, det går fra 0 dypbass-skurring. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 4. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2008 Jeg fant AKG K412, K414, K416, og ser at det som skiller på papiret er frekvensområdet som støttes. Er det stor forskjell i lydkvalitet på dem? Hvordan stiller AKG K416 mot K518 DJ (De har nesten samme pris)? Ser at noen steder sier at K518 DJ er det samme som K81 dj, er det sant? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 AKG k518DJ burde være et godt alternativ... dog om du skal ha virkelig mye bass bør du seg deg om etter en cowon mp3 spiller, mach3bassen i dem er de tingenting som kan matche Hehe, med vlc på 20+db på bass og forsterkeren her med bass på maks så skal nok det emste gå an sånn sett, men porta pro klarer ikke å produsere mye bass rett og slett, det går fra 0 dypbass-skurring. Jeg fant AKG K412, K414, K416, og ser at det som skiller på papiret er frekvensområdet som støttes. Er det stor forskjell i lydkvalitet på dem? Hvordan stiller AKG K416 mot K518 DJ (De har nesten samme pris)? Ser at noen steder sier at K518 DJ er det samme som K81 dj, er det sant? Fr det første, rediger, ikke dobbeltpost Uansett, equalizer kan ikke måle seg med mach3bass, da EQ forvrir lydbildet fælt. Les mer om det her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=887039 Frekvensområdet har stort sett lite å si. Alle AKGene fikk nytt, tresifret produktnummer for et års tid siden, så k412 var vel k24p, k414 var k26, k416 var k27, og k518dj var k81dj Nå mener jeg å huske at k27 var en god del billigere enn k81, så hvorfor cdon priser dem omvendt skjønner jeg ikke, men kan være jeg som husker feil Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 4. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2008 Jeg trykket på rediger knappen Så K 27 = K 416, og den er dårligere enn K 81/K 518? K 518 er 80kr dyrere enn K 416. Hvordan stiller sennheiser seg i denne klassen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Jeg trykket på rediger knappen Så K 27 = K 416, og den er dårligere enn K 81/K 518? K 518 er 80kr dyrere enn K 416. Hvordan stiller sennheiser seg i denne klassen? Går du på cdon er vel k416 dyrest. Sennheiser har få lukkede hodetelefoner, spesielt i den prisklassen. ellers har de flere gode alternativer, men ikke alle er like portable Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 4. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2008 Jeg trykket på rediger knappen Så K 27 = K 416, og den er dårligere enn K 81/K 518? K 518 er 80kr dyrere enn K 416. Hvordan stiller sennheiser seg i denne klassen? Går du på cdon er vel k416 dyrest. Sennheiser har få lukkede hodetelefoner, spesielt i den prisklassen. ellers har de flere gode alternativer, men ikke alle er like portable Jeg sjekker prisguiden (hw.no bruker som forviller seg inn på andre områder ) Prisen er 408 vs 459kr De må ikke være lukkede, er "åpen" (dårlig humor nå) for det meste. Men de må gjærne være portable, og ikke se så værst ut, begge AKG'ene ser bra ut. Men du vet ikke hvem av dem som har mest bass av dem? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Jeg trykket på rediger knappen Så K 27 = K 416, og den er dårligere enn K 81/K 518? K 518 er 80kr dyrere enn K 416. Hvordan stiller sennheiser seg i denne klassen? Går du på cdon er vel k416 dyrest. Sennheiser har få lukkede hodetelefoner, spesielt i den prisklassen. ellers har de flere gode alternativer, men ikke alle er like portable Jeg sjekker prisguiden (hw.no bruker som forviller seg inn på andre områder ) Prisen er 408 vs 459kr De må ikke være lukkede, er "åpen" (dårlig humor nå) for det meste. Men de må gjærne være portable, og ikke se så værst ut, begge AKG'ene ser bra ut. Men du vet ikke hvem av dem som har mest bass av dem? nei, men ville tippet k518. har de selv og det er i alle fall nok bass Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Har hatt både K26P og K518DJ, og de var ganske likestilte hva gjelder balanse i lydbildet. K518DJ har en god del bedre lyd, men frekvensspekteret er mye av det samme. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 4. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2008 Har hatt både K26P og K518DJ, og de var ganske likestilte hva gjelder balanse i lydbildet. K518DJ har en god del bedre lyd, men frekvensspekteret er mye av det samme. Så du vil anbefale sistnevnte selv om den er noe større (portabilitet) (Dog var designet på begge veldig bra, mye bedre enn turkis/svart til porta pro) Hvordan er de kvalitetsmessig (Fysisk konstruksjon), kan jeg sovne med dem på f.eks? Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 (endret) Det høres garantert ikke bra ut når jeg sier at jeg har knekt begge, men det skyldes nok at jeg er temmelig uheldig. K26P-et knakk i en plastdel som forbinder metallbøylen med koppene da jeg vrengte det av hodet en gang. Sikkert offer for langvarig belastning, garantisak i følge verkstedet, men jeg kjøpte K518DJ i stedet. Det drepte jeg etter at jeg satte ny ledning på. Min kamerat, som er litt bedre til å lodde enn meg, klarte å feste disse ledningene svært godt. Fikk ledningen rundt kneet en gang jeg knyttet skolissene, og reiste meg opp. Vips, så var det en kopp borte fra opphenget. Ledningen sitter i enda. Kvaliteten er altså ikke så ille, sovne med dem på er litt verre, siden de ikke er særlig behagelige når du ligger på siden. Men anbefaler K518 framfor K26P (eller K414P-noe) om du takler at de er litt større. (Dersom du bestemmer deg for et av alternativene, kan jeg varte opp med lokalt reservedelslager, jeg bor også tilfeldigvis i Oppegård. ) Endret 4. mars 2008 av Dradd Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 4. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2008 Om du fortsatt har headsettene så kanskje jeg kunne få prøve de Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 De er ikke særlig brukbare siden begge er knekt, og er i en sørgelig forfatning, så må nok skuffe deg der. Er en grunn til benevningen "reservedeler". Ville heller tatt en tur til byen og prøvd, vet at Spaceworld i nærheten av Oslo S har K26P inne, mener å ha sett K518 der og, men er ikke helt sikker. De er heller ikke helt fiendtlige mot stakkarer som ønsker å forsøke før de kjøper. Lenke til kommentar
Knut Per Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 AKG k24p er et bra headsett med masse bass Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 5. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2008 (endret) AKG k24p er et bra headsett med masse bass Jeg kan guote prisguiden her: Spiller fantastisk bra, prisen tatt i betrakning. På samme niva som KOSS Portapro. + Bra lyd omtrent likt som på Koss PortaPro (har det også). De er komfortable over lengre tids bruk, og jevnt over, tør jeg påstå at dettte er en Koss Porta Pro - "Killer". Lydkvaliteten sammenlignet med overnevnte modell er omtrent like bra, om ikke bedre Da kjøper jeg heller K 27 i/ K416 Endret 5. mars 2008 av Flimzes Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 (endret) AKG K 24 P med Cowon D2 funker fett for min del. Skrur eg på Mach3Bass er det nok for min del, justerer eg på Equaliseren blir det meir rotete lydbilete. Diskanten er fin og skarp. Settet sit godt på hovudet, det er puter på bøylen som hjelper på. Ikkje perfekt passform på øyrene, men kan godt bruke dei over lengre tid utan å få vondt. Det er eit bra sett som ser ganske bra ut og, av mine tre sett, Koss, Kossart og AKG er det det beste. Har ikkje klart å knekke noko på dei så langt. Endret 5. mars 2008 av Zeph Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 5. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2008 Hvordan er de i forhold til K 416 eller K 518? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 10. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2008 Da var det kjøpt. Var innom fotovideo i møllergata, og kunne jo ikke unngå å gå innom alle tekno-butikkene der. Der hadde de tilfeldigvis alle nevnte AKG hodetelefoner til utstilling. AKG 412: Sitter omtrent som Porta pro, låter omtrent som porta-pro, men putene var hardere enn jeg likte (skumgummi). AKG 416: Satt forferdelig dårlig på hodet mitt, lyden var grei. AKG 518: Satt veldig godt på hodet, ett av få hodetelefoner som har fått meg til å smile i det jeg skrudde på musikken. Kom på 600kr ja Kjøpte også en sigma 28-70mm f2.8-4 linse, sandisk extreme III 2gb, og ny regulering, kraftig slanking av visakortet i dag ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå