droll Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Driver å tester ut linux , ønsker derfor en enkel å grei distrubsjon . Har testet ut : Mandrake Redhat e-smith ClarkConnect ( likte denne best ) Ønsker tips om flere distribusjoner ala de 2 nederste på listen Fellestrek for disse : Små distribusjoner 150-350 MB Beregnet på servere Greie å administrere over netverk Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 debian den desiderte beste vinneren når det gjelder servere. du får det ifra 90 mb til så mange som du gidder.. Lenke til kommentar
droll Skrevet 23. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2003 Har prøvd debian og Slackware uten held , tror ikke de gikk sammen med hardwaren på "test/leke" maskine ( Via cpu ). Kommer vel til å prøve de senere på den egentlige serveren med dual p3. Var egentlig ute etter distribusjoner bygget opp som : e-smith og ClarkConnect Ferdig "pakke" Lett å sette opp ( satte opp en test server med web , mail ,samba på 1,5 t ifra ren disk, sier kansje ikke mye ,men min erfaring med Linux = 0 )(ClarkConnect) Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 FreeBSD er også et veldig godt alternativ til serverbruk. FreeBSD er et helhetlig konsistent OS, og ikke noen distro. Veldig mye er likt mellom Linux og FreeBSD. Du må regne med litt lesing, men vanskelig er det ikke. Lenke til kommentar
power Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 jeg har clark på server, og gentoo på min maskin.. Synes at det var greit med en distro der ting var ferdig satt opp. Clark har jo ferdig apache med php. Og det er GW, dhcp og en rekke andre ting.. + Webminen dems da.. genial Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 jeg har clark på server, og gentoo på min maskin.. Synes at det var greit med en distro der ting var ferdig satt opp. Clark har jo ferdig apache med php. Og det er GW, dhcp og en rekke andre ting.. + Webminen dems da.. genial Tenker du på vanlig webmin, eller på webadmin-grensesnittet for firewallen? webadmin-grensesnittet er veldig mangelfult, men det funker, mens webmin...... det funker på *alle* UNIX-baserte OS...... (er første program jeg installerer når jeg har en fersk installasjon... veldig oversiktlig, og har alle "options" som er i config-filene....) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå