megoth Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Hei alle sammen, vurderer å gå til innkjøp av en ny maskin. Er lenge siden sist jeg kjøpte og satte sammen data, så lurer på om noen kan hjelpe meg. Har satt opp en liste på https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=67666 med komponenter jeg syns høres interessante ut til mitt bruk. Primært vil maskinen brukes som server, som jeg vil eksperimentere mot (jeg studerer informatikk), men ønsker også muligheten til å kjøre relativt kraftige spill på den (elsker f.eks. Civilization IV, og hadde vært knall å kunne kjørt det i god grafikk - og evt. nye utgivelser i fremtiden). Listen jeg har satt opp er bare et forslag, og trenger strømforsyner og vifte® (fra før har jeg skjerm, mus, tastatur og høytalere, og jeg trenger ikke mer lyd enn det som er på hovedkortet), men er som sagt lenge siden jeg satte sammen maskin, så kunnskapene er skrale. Det er ikke viktig for meg om maskinen bråker, men kan støybruken reduseres er ikke det noe minus=) Setter stor pris på forslag til komponenter som kan utfylle / erstatte det jeg har satt opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå