Gå til innhold

Nytt lydkort - mest til DVD og spilling.

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha nytt lydkort, og valget står mellom :

1. Hercules Game Theater XP 7.1

2. Hercules Gamesurround Fortissimo III 7.1

3. Hercules Digifire 7.1

4. Creative Soundblaster Audigy 2

Er det noen som har noe synspunkt på hva som gir best ytelse, minst belastning på CPU, og hva som er mest kompatibelt?

Finnes det noen bra tester av disse på nettet? Jeg har lest litt på Toms Hardware, men finner ingen tester som tar for seg disse kortene opp i mot hverandre.

Jeg har alltid hatt Soundblaster-kort, og de er jo kompatible med alt, men de sluker jo CPU-kraft rått.

Any1?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle de tre korta fra Hercules bruker den samme DSP'n (CS4624).

Så spørsmålet blir vel egentlig hva av tilleggsfunk. du er villig til å betale for. Og de bruker vesentlig mindre prosessorkraft enn Creative.

Sjøl bruker jeg et Videologic SonicFury (CS4630), men brukte tidligere et Fotissimo II (CS4624). Begge to fungerer veldig bra både til spill og DVD. Eneste minuset er at korta ikke dekoder DTS i hardware. Men både WinDVD og PowerDVD gjør den jobben uten at prosessoren sliter. Om Creative sitt kort har hardware DTS-dekoding vet jeg ikke. Drivermessig er det også et framskritt at Hercules har innført en fellesdriver for alle korta.

Lydkvalitetsmessig ligger Audigy2 et hestehode foran. Så koster det også litt mer.

For tester kan du ta en titt på www.3dsoundsurge.com og www.sharkyextreme.com .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...