Kvinnorna Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 (endret) Alle vet jo hvor mye feil nokia har på sine telefoner, og dama har en forholdsvis ny telefon som er inne for 2.ganga til service med nøyaktig samme feil. Min nokia e65 er forøvrig inne for 1.gang, leverte den idag. Det var min absolutt siste kjøpte nokia! Men det er en annen sak.. Loven sier jo at hvis samme feil oppstår 3ganger har man krav på pengene tilbake, åssen vil dette tolkes eller hva sier loven når en telefon er kjøpt til 1,-krone? Får man f,eks tilbakebetalt all subsidieringen? Endret 3. mars 2008 av pralinaen Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Du vil normalt ha hevningsrett dersom det er gjort to rettingsforsøk på samme mangel (forbrukerkjøpsloven § 30). Ved heving vil du ha krav på tilbakebetaling av kjøpesummen og erstatning for eventuelle merutgifter du påføres. Dersom du får merutgifter til teleselskapet, kan selgeren eller mobiltelefonleverandøren bli ansvarlig for å dekke slike utgifter. Jeg vil imidlertid anta at du også har krav på å gå fra avtalen med teleselskapet. Både fordi avtalen med teleselskapet vil anses som en del av kjøpet, og fordi det nok er bestemmelser i avtalen som gir deg rett til å gå fra denne når telefonen ikke lenger er i funksjon. Jeg ville overlatt problemet til selgeren eller leverandøren. Les hele artikkelen på forbruker.no - Ikke noe klart og tydlig svar men .. Har lurt litt på dette selv, noen som har noen erfaring med dette? Lenke til kommentar
Kvinnorna Skrevet 5. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2008 Virker ikke som dette er ett "kjent" tema må jeg si. Uansett vil jeg ta dette opp med butikken når telefonen skal hentes fra service. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå