Peterman Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Har hatt speilrefleks i litt over en uke, var en av mange som hoppet på EOS 30D tilbudet til Japanphoto. Her er mitt første bidrag, KPMG Huset på Majorstuen. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 For min del, ble dette bildet litt for kjedelig dessverre. Det gir meg ingenting. - Komposisjonen er ikke noe særlig. Du har både en lyktestolpe og et tre i hvert av de nederste hjørnene, som ikke burde vært der. Vinkelen er også ganske kjedelig. - Bildet er skjevt. I hvertfall én av linjene i bygningen burde være parallell med bildekanten. Dette kan du enkelt rette opp. Beklager den "harde" kritikken, men føler denne også var ganske konstruktiv. Synes ikke motivet i seg selv var så spennende. Finnes mer spennende bygninger enn denne i Oslo som du kanskje burde prøve deg på. Husk da komposisjonsreglene. Lykke til! Lenke til kommentar
magnuje2 Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 For min del, ble dette bildet litt for kjedelig dessverre. Det gir meg ingenting. - Komposisjonen er ikke noe særlig. Du har både en lyktestolpe og et tre i hvert av de nederste hjørnene, som ikke burde vært der. Vinkelen er også ganske kjedelig. - Bildet er skjevt. I hvertfall én av linjene i bygningen burde være parallell med bildekanten. Dette kan du enkelt rette opp. Beklager den "harde" kritikken, men føler denne også var ganske konstruktiv. Synes ikke motivet i seg selv var så spennende. Finnes mer spennende bygninger enn denne i Oslo som du kanskje burde prøve deg på. Husk da komposisjonsreglene. Lykke til! For det første finnes det ingen komposisjonsregler. De beste bildene bryter mot disse uansett. For det andre er jeg uening med at man absolutt må ta bilde av spennende motiv. En god fotograf kan gjøre hvilket som helst motiv spennende Men er enig med IceFox her at det var bra, men ikke så spennende. Som sagt, så har du ikke et så veldig spesielt motiv. Derfor ville jeg prøvd meg må litt mer spennende vinkler, komposisjon. Gjerne bruk solen og undereksponer litt for å få til spennende skygger. Bare fantasien som setter grenser egentlig. Lykke til! Lenke til kommentar
okki Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Har utsikt til det huset fra leiligheten, så jeg har tatt mange testbilder av det selv :-) Ang bildet så synes jeg treet og lysstolpen ødelegger litt. Fargene er veldig fine. Lenke til kommentar
pederk Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 For det første finnes det ingen komposisjonsregler. De beste bildene bryter mot disse uansett. Man må lære seg reglene før man kan bryte dem! Mer har jeg ikke å bidra med. IceFox har sagt det som er å si. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Synes det er ett greit bilde ifht at du har hatt kamera i en uke. Bedre enn det jeg tok av bygninger etter en uke. Men bildet funker ikke pga; som klassisk arkitektur så har lang lang lang i fra rette linjer. Som kreativ arkitektur så har det alt for kjedelig / standar vinkel. Snasen himmel, dog. Litt for mørkeblå, men ser for meg den var ganske stilig, og burde beholdt den lyseblå fargen imho. Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 4. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2008 Har utsikt til det huset fra leiligheten, så jeg har tatt mange testbilder av det selv :-) Ang bildet så synes jeg treet og lysstolpen ødelegger litt. Fargene er veldig fine. Jeg har utsikt til leiligheten din fra bygget, dersom du bor vest for bygget vel og merke ;-) Enig i at treet og lyktestolpen ødelegger endel, men kan vel fjernes i Photoshop, dersom man innehar kompetansen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå