Greven22 Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Heisann! Jeg trenger en kodekpakke som kan spille de fleste filmformater. Er nødt til og bruke Windowsmediaplayer. Tidligere brukte jeg ACE Megacodec pack, men det fungerer ikke så bra lenger. Noen som har forslag? Gratis... Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 (endret) CCCP eller K-Lite Codec pack edit: rettet på link til K-Lite Endret 3. mars 2008 av SirAmp Lenke til kommentar
hernil Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 (endret) K-lite mega codec pack er kanskje det du leter etter. edit: litt sen. Endret 3. mars 2008 av hernil Lenke til kommentar
Nobrains Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 (endret) kl-codec pack. Standard versjonen burde være helt grei. (større betyr ikke nødvendigvis bedre) Du kan laste den ned her: http://www.codecguide.com/ edit: det var da fælt til hvor raske folk skulle være Jaja, da har du hvertfall fått bekreftelse på hvilken codecpack du burde ha. SirAmp sin klite codec pack er feil, ikke bruk den. Bruk linken jeg ga der finner du nyeste versjon uten reklame osv. Endret 3. mars 2008 av Nobrains Lenke til kommentar
Musty Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 (endret) eller du kan bruke VLC mediaplayer (www.videolan.org) og du slipper alt tullet med codecs edit: evt kan jeg lære meg å lese hele posten før jeg svarer.... Endret 3. mars 2008 av Musty Lenke til kommentar
Greven22 Skrevet 5. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2008 CCP ser spennende ut, trenger noe enkelt og greit. Men det _må_ funke. VLC er allerede installert, men de som bruker møterommene jeg skal ha de i vil ikke bruke det. Tar for lang tid og lære opp så mange også Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Lære opp folk til å bruke VLC? VLC er da betydelig lettere enn WMP, etter min mening i alle fall. Lenke til kommentar
m99 Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Hvis en absolutt må bruke en codec-pakke så er CCCP den minst dårlige. Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 CCCP er overlegen alle dei andre kodec pakkane, og ineheld heller ikkje all mulig slags drit som dei fleste andre. (spyware, toolbars, adware og anna skit) Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Codec-pakker er så bortkastet, du får spilt av over 99% av alle videofiler på nettet ved å ha FFDShow, og Video LAN installért på maskina. Lenke til kommentar
Kuza Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 CCCP så har du alt du trenger, kan spille av alt du måtte ønske. CCCP + CoreAVC hvis du spiller av mye h.264/x.264 720/1080p video. Lenke til kommentar
Greven22 Skrevet 7. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2008 Codec-pakker er så bortkastet, du får spilt av over 99% av alle videofiler på nettet ved å ha FFDShow, og Video LAN installért på maskina. Men som sagt er det en grunn til at jeg må bruke kodekpakke og ikke VLC da det er for mange som trenger opplæring Filisofien er at det skal være utrolig enkelt og bruke møterommene. Ikke flere forskjellig software osv. Men får prøve kodek først hvertfall! Lenke til kommentar
Halky Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Ehm detta kan virke litt dumt men. Opplæring i og bruke ett enkelt program som VLC? Det er da bare og angi VLC som standar program og ingen opplæring trengs. Vil nå tro de fleste klarer og bruke en datamaskin til og åpne en mediefil? Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 (endret) Men som sagt er det en grunn til at jeg må bruke kodekpakke og ikke VLC da det er for mange som trenger opplæringJa. Jeg må innrømme at jeg ikke leste hele førsteinnlegget, så fikk ikke med meg det Edit 2: Det er ikke rart jeg ikke fikk det med meg, da du ikke har nevt det i det heletatt !? Men du kommer langt med FFDShow. Hvis du vil spille av Quicktime og Realmedia filer med Windows Media Player, kan du det ved å installére Quicktime alternative og Real alternative. Halky: For folk som kun har brukt WMP og er PC analfabeter, kan VLC være litt komplisert. (Edit: leif) Endret 8. mars 2008 av k-orm Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Halky: For folk som kun har brukt WMP og er PC analfabeter, kan VLC være litt komplisert. Det er da ikke noe stress så lenge man sette VLC som standardspiller for mediefiler? Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Det kan være mange grunner til at noen ønsker å bruke Mediaplayer som standard, for eksempel når man har andre applikasjoner som skal kunne spille av mediefiler. Svar nå på det han spør om og ikke alt annet. Lenke til kommentar
Greven22 Skrevet 8. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2008 (endret) x Endret 6. november 2013 av Greven22 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå