Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Badevekt med måling av kroppsvæske og fett

Flexo

Anbefalte innlegg

Heisann,

Har ingen badevekt og skulle jo gjerne hatt en. Snublet over en på Komplett. Under beskrivelse står det at den måler kroppsfett og væske. Noen som veit hvordan dette funker og om det blir nøyaktige målinger?

Takker på forhånd jeg :)

Var svært usikker på hvor jeg skulle plassere denne, men får prøve her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke akkurat hvordan akkurat denne vekten fungerer, men lignende vekter, f.eks denne, iFit, bruker Bioelektronisk Impedans Analyse (BIA), som går gjennom føttene.

Dette fungerer ved at to lave bioelektroniske signaler sendes gjennom kroppen, og møter forskjellig motstand i fettvev og muskelvev. Denne informasjonen om motstanden, kombinert med informasjon om kjønn, alder, vekt og høyde gjør at Ifit kan beregne fettprosent og vannprosent i kroppen.

BIA er helt smertefritt og ufarlig for kroppen.

;)

Nøyaktigheten vet jeg forøvrig ikke, da jeg ikke har en sånn en.. men skal skaffe meg det da :D

Lenke til kommentar

Den vekta har sikkert en eller annen basis formell som regner ut diverse informasjon ved å gange/dele/plusse vekta på et eller annet tull. Noe som sikkert funker fint i teorien, hvis det dreier seg om det "ideelle" mennesket.

Faktum er at INGEN er like, og at disse vektene vil gi deg utrolig skeive resultater er det ingen tvil om. Å gi deg en "dyp" forklaring er jeg ikke kvalifisert til, men hvis du søker litt rundt på nettet finner du garantert noe.

Dette blir som å kaste penger ut vinduet.

Lenke til kommentar

Problemet med vektene med denne funksjonen er at dem krever at foten er helt tørr, og da mener jeg ikke den minste fotsvette.. I tillegg må du rengjøre vekta nøye etter hver gang. Jeg har testet 3 vekter for vell ett år siden og dem viste sånn nogenlunde riktig første gangen, etter det var det total bingo.. Ene av vektene var en testvinner til 800 spenn.. Kan sikkert finne ut navnene på vektene om du ønsker, men har liten verdi da jeg ikke ser vits i å svi av penger på slikt.. Kjøp en billig vekt til 100-300 kroner, så lenge den viser vekten riktig så vær fornøyd..

PS; Sjekk om vekta må trykkes ned en gang for å aktiviseres, er utrolig irriterende med badevekter som ikke bar kan tråkkes rett på..

Har nå en babyliss til 400,- på Elkjøp og den er elendig, den har akkurat dette problemet, så styr unna. Har også en Aaronsen, billig sak, helt grei, men er ikke beste kvalitet.. Den må ut og inn med batteriet for å aktiviseres. Var derfor jeg gikk igjennom alle badevektene og havnet på babyliss til slutt, som jeg selvsagt angrer på den dag i dag. :ohmy:

Lenke til kommentar

Kjenner til det, kjøpte en eller annen badevekt på elkjøp som er gjennomsiktig, og den klikka med en gang.. Jeg har skifta batteri og sånn men den funker fortsatt ikke.. Men da skal jeg nøye meg med å kjøpe en helt vanlig vekt da.. Regnet med det var noe merkelig med de der vektene, men trodde ikke det var SÅ mye tull da.. :blink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...