Gå til innhold

Hjelp til riktig prosessor

Ist3

Anbefalte innlegg

Heisann!

Pappa skal oppdatere min stasjonære pc, og vil gå for rimelig, men bra utstyr.

Det vi trenger hjelp til er hvilken prosessor man får til rimelig pris.

Det skal helst være en intel, dobbelkjernet.

Takk på forhånd :)

PS: Har ikke peiling på noe som helst innenfor hardware :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann!

Pappa skal oppdatere min stasjonære pc, og vil gå for rimelig, men bra utstyr.

Det vi trenger hjelp til er hvilken prosessor man får til rimelig pris.

Det skal helst være en intel, dobbelkjernet.

Takk på forhånd :)

PS: Har ikke peiling på noe som helst innenfor hardware :blush:

Da må du først finne ut hvilken pc det er snakk om eller hovedkort, det er heller ikke sikkert at du kan bruke dobbelkjerne prosessor sånn uten videre.

Lenke til kommentar

Det er pinner under prossesoren som skal inn i hullene på socket på hovedkortet.De må passe sammen. Sjekk hva hovedkortet heter og download manual fra internettet. Der står det hvordan prossesor hovedkortet støtter. Eller stikk innom Digital impuls og få tips/råd eller kjøp en litt dyr gamer datamaskin på avbetaling på Komplett(det har jeg gjort). Det er best å kjøpe en jevlig dyr datamskin på avbetaling i mai 2009 da har du datamaskin i 4 år. Et godt råd faktisk.

Lenke til kommentar
Det er pinner under prossesoren som skal inn i hullene på socket på hovedkortet.De må passe sammen. Sjekk hva hovedkortet heter og download manual fra internettet. Der står det hvordan prossesor hovedkortet støtter. Eller stikk innom Digital impuls og få tips/råd eller kjøp en litt dyr gamer datamaskin på avbetaling på Komplett(det har jeg gjort). Det er best å kjøpe en jevlig dyr datamskin på avbetaling i mai 2009 da har du datamaskin i 4 år. Et godt råd faktisk.

Dette må nå være det værste rådet jeg har hørt, å betale på avbetaling er bare tull, har du ikke råd så la vær, dette gjelder spesiellt datautstyr, hadde jeg tatt en pc på avbetaling som kostet 10 000,- og la oss si den hadde kommt totalt på ca 18 000,- og når den var ferdig nedbetalt, la oss si en 4 år, så prøver jeg å selge den og jeg får ikke mer enn 1000,- , ja da hadde ikke jeg hatt det godt med meg selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...