Gå til innhold

Hvordan yter UltraSPARC cpu'er

erikstein

Anbefalte innlegg

Hadde vært morro å prøvd en slik maskin engang...hvordan yter f.eks en 333Mhz UltraSPARC 64bit cpu med 2mb cache kontra alt annet? den er jo mye treigere enn en p3 3.06Ghz, det er jeg klar over...men sånn ellers?

Er kanskje umulig å sammenlikne...men det er jo alltid lov å prøve :shrug:

Så litt på google, ble ikke akkurat klokere av det.

Finnes det 64bit linux til Sun maskiner?

Takker for svar 8)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det finnes 64-bit Linux til Sun, men jeg ville tro at Sun er mer keen'e på å selge med Solaris og Java, framfor Linux og C, for å si det sånn. ;)

Når det gjelder ytelse, tror jeg det er umulig å gi noen skikkelig sammenligning siden P4 og UltraSPARC ikke vil kjøre de samme tingene. De testene som er gjort mellom de to er i evt. server-situasjoner og der har P4(eller Xeon P4 som de bruker) et lite problem eller to. Tror www.aceshardware.com har litt mer fyll der ...

Lenke til kommentar

Hmm..det sto bare masse lovord om cpu'ene, egentlig ikke noen form for ytelsestest.

Jeg har nemlig sjans til å få tak i en Sun Ultra5 333Mhz 2mb cache for 4k, så jeg lurer på om den er verdt det.

De blir jo omtalt som "superComputer" omtrent overalt hvor man leser...men det vil jo vise seg..er litt usikker for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...