Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kan gutten sprute i jenta når ho har mensen uten å bli gravid?

Anbefalte innlegg

Hei, Lurte på om gutten kan sprute sæd i kjeden til jenta når hun har mensen uten at hun blir gravid når gutten ikke bruker kondom eller noen slags prevensjonsmiddel?

Takk for svar.

Yurhoo.

Endret av Yurhoo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Kan gutten sprute i jenta når ho har mensen uten å bli gravid?"

- Kjære deg, jeg tror det er trygt for gutten å sprute i jenten hele måneden om HAN er redd for å bli gravid.

Men spøk til revolver. Du er aldri 100% sikker på det der, for sperm holder seg i live i livmoren en god stund, dessverre, så om hun ikke blir gravid mens hun har mensen (hvilket forsåvidt er "umulig") så kan hun bli det av spermrester som ligger igjen når hun er ferdig med mensturasjonen.

Lenke til kommentar

- Kjære deg, jeg tror det er trygt for gutten å sprute i jenten hele måneden om HAN er redd for å bli gravid.

Men spøk til revolver. Du er aldri 100% sikker på det der, for sperm holder seg i live i livmoren en god stund, dessverre, så om hun ikke blir gravid mens hun har mensen (hvilket forsåvidt er "umulig") så kan hun bli det av spermrester som ligger igjen når hun er ferdig med mensturasjonen.

Sperm har en livslengde på ca. 3 dager i kvinnen. Siden det er mye mer enn 3 dager mellom menstruasjonen og eggløsningen så kan man være veldig sikker på at akkurat dette ikke fører til barn. Menstruasjonen ligger jo på motsatt side av syklusen i forhold til eggløsningen. Under menstruasjonen oppløses også den membranen som et eventuelt befruktet egg skulle ha festet seg til, og nydannes mot eggløsningen igjen. Men en annen ting er kanskje at en ikke ønsker å ha sex under mensen. Og selvfølgelig er det ikke lurt å satse på "sikre perioder", men det blir jo litt utenfor det som trådstarter spør om.

Endret av Irgendwer
Lenke til kommentar

Den livslengden du snakker om er sånn omtrentlig. Sperm kan overleve lengre og kortere. Pluss at blødningene under menstruasjon kan fortsette i opptil tre dager etter at egget er ute og membranen har begynt å danne seg på nytt. Sjansene er omtrent lik null, men som sagt, man er aldri helt sikker uten regnfrakk.

Lenke til kommentar
Den livslengden du snakker om er sånn omtrentlig. Sperm kan overleve lengre og kortere. Pluss at blødningene under menstruasjon kan fortsette i opptil tre dager etter at egget er ute og membranen har begynt å danne seg på nytt. Sjansene er omtrent lik null, men som sagt, man er aldri helt sikker uten regnfrakk.

Da er vi jo enige da.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er det ikke noe med det at kroppen også kan sette igang eggløsning når den blir opphisset? Ikke vet jeg men har hørt det.

Og det er jo ganske logisk i og med at sex egentlig er ment for at vi skal formere oss.

Lenke til kommentar

Sperm har en livslengde på ca. 3 dager i kvinnen. Siden det er mye mer enn 3 dager mellom menstruasjonen og eggløsningen så kan man være veldig sikker på at akkurat dette ikke fører til barn. Menstruasjonen ligger jo på motsatt side av syklusen i forhold til eggløsningen. Under menstruasjonen oppløses også den membranen som et eventuelt befruktet egg skulle ha festet seg til, og nydannes mot eggløsningen igjen. Men en annen ting er kanskje at en ikke ønsker å ha sex under mensen. Og selvfølgelig er det ikke lurt å satse på "sikre perioder", men det blir jo litt utenfor det som trådstarter spør om.

Levetiden på sperm som alle andre fenomener normalfordelt, og har en forventningsverdi på 3 dager. Det betyr at det er 50% sannsynlig at spermen er død innen 3 dager er gått. Den KAN være der mye lengre. Hvordan tror du de som går etter "sikre" perioder blir gravide, mirakler?

Endret av gonjimann
Lenke til kommentar
Levetiden på sperm som alle andre fenomener normalfordelt, og har en forventningsverdi på 3 dager. Det betyr at det er 50% sannsynlig at spermen er død innen 3 dager er gått. Den KAN være der mye lengre. Hvordan tror du de som går etter "sikre" perioder blir gravide, mirakler?

Nå skrev jeg heldigvis at det var CIRKA 3 dager, altså ikke nøyaktig 3 dager. Så det betyr litt pluss/minus. Jeg sa også at det å gå etter sikre perioder ikke var lurt. Så jeg skjønner helt ærlig talt ikke hva du driver og kommenterer. Det jeg sa, var at det var MYE lenger enn 3 dager mellom menstruasjonen og eggløsningen. At spermen skulle kunne leve i halvannen uke eller oppmot 2 uker er ikke mulig, og derfor følger det at det er ekstremt usannsynlig at en befruktning skal kunne finne sted dersom spermen er innsprøytet under menstruasjonen. Hvis jeg skal svare på det siste spørsmålet ditt, så tror jeg ikke på mirakler. Jeg tror derimot at de som bruker "sikre perioder"-metoden, ikke alltid er så nøye som de burde vært, kanskje ikke kan nok om hva som er sikre perioder, og/eller tøyer grensene. Hvordan tror du det har seg at kondom faktisk ikke regnes som 100% sikkert? Noen steder oppgis sikkerheten så lavt som 85%. Dette er på grunn av feil bruk. Så at folk bruker "sikre perioder"-metoden feil også, er det vel ennå større sjanse for.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...