BorN Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Har 4 forskjellige stemmer fra en MIDI-fil som ikke stemmer helt med takta. Altså ikke synkronisert korrekt med åttendedelene i sangen. Bassen kommer f.eks. noen tidelssekund før vokalen for hver gang bassen bytter tone. Problemet er at den ikke kommer AKKURAT 0,2 sekunder før vokalen hver gang (da hadde jeg bare merket hele basstemma, og forsøvet den 0,2 sekunder bortover). På èn tone kommer den en åttendedel for tidlig, andre ganger er den litt på etterkant. Det jeg lurer på: Finnes det en funksjon i FL Studio (eller i et tilleggsprogram) som får notene til å plassere seg på den nærmeste åttendedelsnoten i rutenettet? Få notene på dette bildet til å se sånn cirka slik ut. En slik funksjon hadde i alle fall hvert endel enklere enn å manuelt justere hver note. Noe jeg gikk lei av halveis gjennom pianostemma For de som skulle være interesserte, så skal jeg lage en remix av Beatles' Yesterday. Kanskje. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Quantize er nok navnet på funksjonen du leter etter. Så får du google litt Men ofte høres det litt mer naturlig med små variasjoner istedet for at det er helt mattematisk. Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Kan jo hende de bruker samme hurtigtast som cubase, i såfall merker du alle tonene og trykker q. Lenke til kommentar
BorN Skrevet 3. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2008 Takker! Dette skal prøves. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå