Mr-CEO Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 å sende til [email protected] går fint, men kan man sende til ettellerannet@IP ? Jeg har forsøkt men får beskjed om at det er ett invalid domene. Så jeg lurer på om det er noe syntax for å fortelle programmet at det er snak om en IP og ikke ett domenenavn. Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Det skal gå, men det forutsetter at den IP adressen har en mailserver som kan ta håndtere mailen... Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 23. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2003 selvsagt, må man ha mailserver. Men hvordan sende til den? For å si litt mer. Jeg har en mailserver og dynamiskIP. Jeg vil sende mail til den mailserveren men siden det er dynamiskIP og jeg ikke bruker noen tjenester av typen no-ip.com må jeg fortelle epostprogrammer (runbox i dette tilfellet) at jeg skriver en IP og ikke et domainname. Hvordan gjør man det? Lenke til kommentar
Jay Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Kanskje du kan prøve med klammer rundt ip-adressen: ceo@[10.0.0.18] Mailserveren må være satt opp til å akseptere denne adressen også da... -J Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 23. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2003 Det funker ikke. Får medlingen "To: achmed@[195.159.184.42] - the specified email address is invalid" fra runbox. Outlook vil heller ikke sende eposten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå