Backflipp Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Har en domenekontroller (win 2003 std) som jeg i tillegg kjører terminalserver på. Hvordan kan jeg styre at de settingen jeg gjør i gpo, gjelder kun når de logger på terminalserveren og ikke når de logger på arbeidstasjonen? Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 (endret) Hva hvis du legger GPO'n kun på terminal-serveren i stedet for på brukerne? Vet ikke hvordan dette går når AD og TS ligger på samme server, men det er slik man normalt løser det hvis det er to forskjellige servere. Endret 3. mars 2008 av CrZy_T Lenke til kommentar
Backflipp Skrevet 4. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2008 Hva hvis du legger GPO'n kun på terminal-serveren i stedet for på brukerne? Vet ikke hvordan dette går når AD og TS ligger på samme server, men det er slik man normalt løser det hvis det er to forskjellige servere. Alt ligger på 1 server. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Har du prøvd å legge GPO'n på maskina? Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Skill TS-serveren og arbeidsstasjonen i to ulike OU og tildel GPO til OU. I tilleøgg må du ha loopback-mode på GPO til TS-server. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 hva med å lage en egen brukergruppe for de som skal bruke fjernaksess og bruke en egen gpo for når de kobler seg opp ved hjelp av fjernaksess? Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 hva med å lage en egen brukergruppe for de som skal bruke fjernaksess og bruke en egen gpo for når de kobler seg opp ved hjelp av fjernaksess? Kan tenkes noen kunder har mulighet til å logge seg inn på begge deler. Derfor er det normalt å legge TS-GPO'er på TS-objektet(/ene). Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Om du ikke ønsker å skille nåværende struktur - lag to GPO-er hvor du benytter WMI-filtrering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå