Gå til innhold

Asus EEE, erfaringer?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har smugkikket litt på www.mixbox.no sine Asus EEE-maskiner.

Er det noen som har noen erfaringer, på godt og vondt, med disse maskinene?

Ser at de selger maskinene med 2gb og 4gb og at man kan utvide med et SD-SDHC-kort, men de SD-kortene de tilbyr, får man da vitterlig for halve prisen på komplett.no? Eller.. 16gb var billigere faktisk, men 8gb kan man få veldig billig hos Komplett.

Hvordan er de ellers?

-Grafikk

-Ytelse

-Underholdning

Tusen takk :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg har smugkikket litt på www.mixbox.no sine Asus EEE-maskiner.

Er det noen som har noen erfaringer, på godt og vondt, med disse maskinene?

Ser at de selger maskinene med 2gb og 4gb og at man kan utvide med et SD-SDHC-kort, men de SD-kortene de tilbyr, får man da vitterlig for halve prisen på komplett.no? Eller.. 16gb var billigere faktisk, men 8gb kan man få veldig billig hos Komplett.

Hvordan er de ellers?

-Grafikk

-Ytelse

-Underholdning

Tusen takk :-)

Ville vært skeptisk til ett nystartet firma, som ikke har noe telefon nr å kontaktes på.

Lenke til kommentar

Hei.

den kan også kjøpes på nettbutikken digitalimpuls, us versjon.

kjøpte en fra en taiwaneser på ebay for et par måneder siden, og ble virkelig overasket over hvor liten og tøff den var. Holdt ca 5 timer før jeg fant ut at det var lurt å flashe biosen, noe som ikke var så veldig lurt likevel. flashinga gikk gærent og det finnes ikke ett firma i hele Norge som kan få årnings på den igjen.

Når det er sagt.... på de 5 timene jeg fikk lekt meg med den fant jeg ut at jeg likte den VELDIG godt =) Har mail, nettleser, skype, im klient, office osv osv. Jeg tror ikke du skal håpe på å gjøre bilderedigering eller andre tyngre oppgaver på den.

Den tok veldig kort tid å starte opp og ser ut til å være perfekt hvis du trenger en billig liten sak du kan surfe med på farta. en annen ting er at den var veldig brukervennlig (så lenge du holder deg unna flash bios knappen =), og mer intuitiv enn en mobiltelefon.

Liker vedlig godt at den har kortleser som den greier å boote fra, så har kjøpt 2 stk sdhc kort. på det ene ligger eeexubuntu som jeg tenker bruke til vanlig (skal seff kjøre compiz med desktop kube og gode greir), og på det andre legger jeg backtrack 3 som jeg skal bruke til å leke meg med. Standard xanderosen skal få lov til å ligge der den er, fint med kjapp boot hvis jeg bare skal gjøre småplukk.

disse minnekortene ligger nå bare å venter på men eee #2 som er på vei med posten fra usa =) fant ut at jeg måtte ha en som fugerer også.

Ville ikke kjøpt 2G var jeg deg. mener å ha lest at den har færre programmer siden den skal presses inn på så liten plass. har ingen kilder til dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...