Gå til innhold

PHP eksamen - forslag til hvor jeg kan lese?

Anbefalte innlegg

Skal ha eksamen i php + html, css på torsdag, og lurer på om noen har noen gode ideer om hvor jeg kan lese? Har boka webprogrammering i PHP av svend andreas horgenm som jeg får ha med på eksamen, MEN jeg skal ha eksamen i dette pensumet som jeg aldri har vært borti før.

Saken er at jeg strøk på programmeirng i første klassen, da vi hadde html,css, javascript, xml ++, så skulle jeg ta det opp i fjor men gadd ikke, så i år er min siste sjangse, og siden jeg ikke tok undervisninga i år (faget vokser for hvert år) så har jeg større sjangs for å klare eksamen fra i fjor. Der de da hadde et annet pensum enn det jeg har vært med på å gå gjennom. Så jeg har altså aldri programmert eller vært på undervisning med PHP, men skjønner jo eksemplene i boka. Jeg kan ikke sette opp noen server her, så er det noen som har noen ideer om hvor jeg kan lese til eksamen?

De andre hadde obligatoriske oppgaver de har levert inn og som regel kommer det en oppgave der man kan kopiere rett fra de. Men siden jeg ikke tok faget har ikke jeg noen sånne oppgaver, og da heller ikke svaret. Dermed står jeg enda svakere enn de som tok faget i fjor.

Hjelp? :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke for å spenne bein på deg, men for å være helt ærlig høres det ikke ut som du satser så veldig hardt på dette faget. Jeg håper andre har gode råd til deg, men mitt råd må være at du bør bli noe mer seriøs i forhold til studiene dine ;)

Lenke til kommentar

Catoha, før du sier noe om hvor seriøs jeg er, så burde du kanskje høre bakgrunnen?

Jeg strøk på den første eksamen, JA, og skulle ta den i fjor, men da jeg ikke følte jeg kunne nok så ville jeg ikke, spesielt ikke da hun i klassen bedde på sine bare knær om ikke jeg og hun kunne ta det i år. Jeg gikk med på den, men hun skulle visst være et år til og ta det da.

En av grunnene til at jeg IKKE tok det i fjor var fordi jeg ble påkjørt av en bil i 80km/t, noe som satt meg ganske mye tilbake i forhold til skola. Dermed siden jeg allerede slet med mange andre fag, siden vi har begynt med "blokkundervisning" så måtte jeg sette noe litt til side.

Jeg er akkurat ferdig med eksamens uke i 3D, der jeg jobbet 18timer pr dag, dvs sto opp kl 6 om morgenen, var ikke hjemme igjen før kl var rundt 1-halv 2 om natta. HVER dag forrige uke.

Denne eksamenen har jeg mast om siden august, men administrasjonen er så treg med å finne ut OM, NÅR og HVA jeg får lov til å ta, derfor ble det jul før jeg fikk vite at jeg skulle ta den nå. Jeg har allerede hatt to eksamener i februar, og begge fikk jeg bra karakter på.

Jeg står opp mandag-fredag (tar tog til skolen som tar 40min), og drar og sitter på togstasjonen i ca 35min før toget kommer og leser, i tillegg leser jeg på veien til skola og på veien hjem = 115min hver dag med lesing på programmering siden jeg fikk vite det rundt jul.

SÅ! Er jeg fortsatt ikke seriøs? I det hele tatt?

Jeg føler meg bare ikke forberedt da jeg ikke klarer å sette opp en server selv. Og det er mange som har strøket i dette faget, så det er nok ikke bare meg...

Trenger jo ikke sette opp eller forklare hvordan man setter opp server på eksamen, bare for å programmere i php man må det.. derfor jeg er bekymret for at jeg kanskje ikke klarer det. Men når det er sagt så er det jo et helt nytt pensum som jeg aldri har vært borti, som jeg lærer meg selv. MEN vi hadde litt php i fjor da vi hadde publisering av digitale medier, og den eksamen gikk veldig greit.. Så jeg kan jo tydeligvis noe da.. :D

Endret av PiaJenta
Lenke til kommentar
Catoha, før du sier noe om hvor seriøs jeg er, så burde du kanskje høre bakgrunnen?

Jeg strøk på den første eksamen, JA, og skulle ta den i fjor, men da jeg ikke følte jeg kunne nok så ville jeg ikke, spesielt ikke da hun i klassen bedde på sine bare knær om ikke jeg og hun kunne ta det i år. Jeg gikk med på den, men hun skulle visst være et år til og ta det da.

En av grunnene til at jeg IKKE tok det i fjor var fordi jeg ble påkjørt av en bil i 80km/t, noe som satt meg ganske mye tilbake i forhold til skola. Dermed siden jeg allerede slet med mange andre fag, siden vi har begynt med "blokkundervisning" så måtte jeg sette noe litt til side.

Jeg er akkurat ferdig med eksamens uke i 3D, der jeg jobbet 18timer pr dag, dvs sto opp kl 6 om morgenen, var ikke hjemme igjen før kl var rundt 1-halv 2 om natta. HVER dag forrige uke.

Denne eksamenen har jeg mast om siden august, men administrasjonen er så treg med å finne ut OM, NÅR og HVA jeg får lov til å ta, derfor ble det jul før jeg fikk vite at jeg skulle ta den nå. Jeg har allerede hatt to eksamener i februar, og begge fikk jeg bra karakter på.

Jeg står opp mandag-fredag (tar tog til skolen som tar 40min), og drar og sitter på togstasjonen i ca 35min før toget kommer og leser, i tillegg leser jeg på veien til skola og på veien hjem = 115min hver dag med lesing på programmering siden jeg fikk vite det rundt jul.

SÅ! Er jeg fortsatt ikke seriøs? I det hele tatt?

Jeg føler meg bare ikke forberedt da jeg ikke klarer å sette opp en server selv. Og det er mange som har strøket i dette faget, så det er nok ikke bare meg...

Trenger jo ikke sette opp eller forklare hvordan man setter opp server på eksamen, bare for å programmere i php man må det.. derfor jeg er bekymret for at jeg kanskje ikke klarer det. Men når det er sagt så er det jo et helt nytt pensum som jeg aldri har vært borti, som jeg lærer meg selv. MEN vi hadde litt php i fjor da vi hadde publisering av digitale medier, og den eksamen gikk veldig greit.. Så jeg kan jo tydeligvis noe da.. :D

Uff, som sagt var det ikke mening å anklage deg for å være useriøs. Er nok bare vandt til at enkelte er litt sent ute i forhold til forberedelser til eksamen. Du har da tydeligvis god grunn for hvorfor du er det.

Boken du referer til er uansett en god lærebok, som burde sette deg inn i de viktigste emnene innen PHP, men som du sikkert vet er programmering som matte. Man må jobbe litt med det før man får en flyt og forståelse. Det er vanskelig noe som generelt kan læres på noen få dager. Dette er uansett kun min oppfatning. Jeg ville søkt etter tutorials av ulike sorter på nettet og gjennomført de, og ellers programmere de eksemplene fra boken. Mener å huske at den boken også dekker hvordan sette opp en server.

Du må uansett har lykke til.

Lenke til kommentar

Jo takk, skal prøve meg litt på w3schools ihvertfall :)

Nei men skjønner godt hva du mener, mange som er veldig uforberedt, og det føler jeg meg som også, og samtidig vil jeg ikke ta en eksamen bare for å "ta" den, jeg vil helst faktisk kunne det jeg har hatt eksamen i også.. Så OM jeg består eksamen skal jeg ihvertfall programmere litt videre så jeg får litt mer grep om det.. :)

Lenke til kommentar
Jo takk, skal prøve meg litt på w3schools ihvertfall :)

Nei men skjønner godt hva du mener, mange som er veldig uforberedt, og det føler jeg meg som også, og samtidig vil jeg ikke ta en eksamen bare for å "ta" den, jeg vil helst faktisk kunne det jeg har hatt eksamen i også.. Så OM jeg består eksamen skal jeg ihvertfall programmere litt videre så jeg får litt mer grep om det.. :)

Høres ut som en veldig god plan! W3schools er som tidligere nevnt veldig bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...