Gå til innhold

Bygger Gamer PC til ca. 10.000! Trenger hjelp med valg av deler....

Anbefalte innlegg

Er det noen som tror jeg burde kjøpe Antistatisk Armlenke... vil jo være på den sikre siden.. men hvis det ikke er nødvendig gidder jeg ikke kjøpe tror jeg... :dontgetit:

Edit: er det noen som vet om denne SEAGATE HD Cuda 7200.11/ 500GB 3.5'' SATA 7200rpm32MB har NCQ-støtte??? dette står i beskrivelsen "Barracuda 7200.11 SATA 3Gb/s NCQ 500GB 32MB Cache Hard Drive"... så er litt usikker!! :(

Endret av zakka993
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

som jeg sa tidligere har de aller aller fleste harddisker produsert de siste årene hatt ncq-støtte. men mange velger å ikke aktivere det pga drivertull og ikke noe særlig forskjell i ytelse.

største fordelen med det er såkalt "hotswap", det vil si at du kan koble fra harddisker uten å slå av PC-en. den funksjonen har jeg faktisk aldri følt behovet for.

når det gjelder aktivering av ahci (som igjen aktiverer ncq) må du gjøre det i BIOS (før windows-installasjon).

skal du installere Vista eller XP forresten? det er vesentlig lettere å gjøre i vista syns jeg, for der støttes minnepinner under installasjon, i motsetning til XP som bare støtter diskett.

Men når det gjelder ncq: bare driiiit i det. kult ord, høres bra ut, men det er ikke noe ytelse å hente i det.

anbefaler fortsatt samme harddisker som jeg har, samsung spinpoint t166 500gb, de har ncq, er ganske lydløse og stille med god ytelse

Lenke til kommentar

Åhh.. TUSEN TAKK for hjelpen!!! Nå er det hvertfall klart!! :D Det blir samsungen du har, som fetteren min også har annbefalt... har du en guide eller noe får åssen man aktiverer ahci i XP??? Eller tror du det ikke er nødvendig...?

Da tror jeg at jeg har alt klart egentlig, er bare litt usikker på headsettet.. :p

Lenke til kommentar

du trenger bare en liten driver som du finner på hovedkortprodusentens hjemmeside, eventuelt chipset-produsentens hjemmeside.

kjøper du P35 finner du driver på intel.com, kjøper du nvidia veit jeg ikke, men regner med at den ligger på nvidia.com

er bare en liten driver på kanske 200kb som du må legge på diskett. når du installerer XP må du trykke F6 sånn omtrent med en gang installasjonsskjermen starter og blir blå. etter det skal det meste gå av seg selv.

ikke vanskelig, ikke avansert, du må bare finne driver'n og ha diskettstasjon. eventuelt lage en XP slipstream installasjon (det veit jeg ikke hvordan man gjør, men man bruker nLite eller vLite)

Lenke til kommentar

Er det noen som tror jeg burde kjøpe Antistatisk Armlenke... vil jo være på den sikre siden.. men hvis det ikke er nødvendig gidder jeg ikke kjøpe tror jeg... :dontgetit:

Den er jo ikke så dyr da, 45 kr på Amentio.no

jeg kjøpte en da jeg bygget min pc, det funka ganske bra egentlig, jeg hadde til og med

ullsokker på meg, samtidig som jeg var på et teppe. Ingenting statisk elektrisitet.

bare tok den rundt hånda og festet den andre delen i kabinettet : )

Du kan jo bygge en pc uten den lenka også, så lenge du ikke står på et teppe å jobber med ullester på deg:p

Endret av skreii
Lenke til kommentar

Tusen takk for hjelpen :D

Hadde ikke tenkt til å ha diskettstasjon da men... kan vel bare ta en fra den forje pcen min eller noe :p

Tror jeg kjøper antistatisk armleke ja :p bare får å være på den sikre siden, og fordi jeg trenger det til et prosjekt på skolen :p

Lenke til kommentar

Ta en kikk på komplett.no

Den nye "dinside" PC`en gir bra mye for pengene syns jeg! Om du fjerner tastatur, mus o.l så går den litt ned i pris og.

Jeg prøvde å plukke en lignende maskin av deler, men da kom jeg en god del høyere i pris.

Den koster 9995,- Og har bl.a. 3GHz Intel Core 2 Duo, 8800GT, 4GB Minne, 750GBHD..

Og du får med 22" skjerm!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Sånn.. nå er jeg ferdig med oppsettet... :D

Hva syns dere om det a?? :p

Ser ut som et bra oppsett det der, men hadde jeg vært deg hadde jeg byttet ut harddisken mot en 750Gb disk, de er veldig billige for tiden.

Men den harddisken du har satt opp er likevel veldig god, har selv en i maskina mi, og har bygget flere pcer med den harddisken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...