zakka993 Skrevet 9. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2008 (endret) Er det noen som tror jeg burde kjøpe Antistatisk Armlenke... vil jo være på den sikre siden.. men hvis det ikke er nødvendig gidder jeg ikke kjøpe tror jeg... Edit: er det noen som vet om denne SEAGATE HD Cuda 7200.11/ 500GB 3.5'' SATA 7200rpm32MB har NCQ-støtte??? dette står i beskrivelsen "Barracuda 7200.11 SATA 3Gb/s NCQ 500GB 32MB Cache Hard Drive"... så er litt usikker!! Endret 9. mars 2008 av zakka993 Lenke til kommentar
zakka993 Skrevet 10. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2008 Det står også "Interface = SATA NCQ".. Så jeg vet ikke helt jeg.. eller? Lenke til kommentar
zakka993 Skrevet 10. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2008 Er det noen som vet det eller?? Lenke til kommentar
Ist3 Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 (endret) Jeg la merke til at du så etter headset. Jeg er ikke proff innen data og gaming, men jeg har et SteelSeries 3H headset. Funker flott her og stenger lyd ute. Meget god lyd til musikk også (bass) https://prisguiden.no/product.php?productId=85127 Endret 10. mars 2008 av jeens94 Lenke til kommentar
zakka993 Skrevet 10. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2008 Hmm.. ja de virket ganske gode... Så jeg får se Men du vet ikke om den hardisken har NCQ-støtte vell?? Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 som jeg sa tidligere har de aller aller fleste harddisker produsert de siste årene hatt ncq-støtte. men mange velger å ikke aktivere det pga drivertull og ikke noe særlig forskjell i ytelse. største fordelen med det er såkalt "hotswap", det vil si at du kan koble fra harddisker uten å slå av PC-en. den funksjonen har jeg faktisk aldri følt behovet for. når det gjelder aktivering av ahci (som igjen aktiverer ncq) må du gjøre det i BIOS (før windows-installasjon). skal du installere Vista eller XP forresten? det er vesentlig lettere å gjøre i vista syns jeg, for der støttes minnepinner under installasjon, i motsetning til XP som bare støtter diskett. Men når det gjelder ncq: bare driiiit i det. kult ord, høres bra ut, men det er ikke noe ytelse å hente i det. anbefaler fortsatt samme harddisker som jeg har, samsung spinpoint t166 500gb, de har ncq, er ganske lydløse og stille med god ytelse Lenke til kommentar
zakka993 Skrevet 10. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2008 Åhh.. TUSEN TAKK for hjelpen!!! Nå er det hvertfall klart!! Det blir samsungen du har, som fetteren min også har annbefalt... har du en guide eller noe får åssen man aktiverer ahci i XP??? Eller tror du det ikke er nødvendig...? Da tror jeg at jeg har alt klart egentlig, er bare litt usikker på headsettet.. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 du trenger bare en liten driver som du finner på hovedkortprodusentens hjemmeside, eventuelt chipset-produsentens hjemmeside. kjøper du P35 finner du driver på intel.com, kjøper du nvidia veit jeg ikke, men regner med at den ligger på nvidia.com er bare en liten driver på kanske 200kb som du må legge på diskett. når du installerer XP må du trykke F6 sånn omtrent med en gang installasjonsskjermen starter og blir blå. etter det skal det meste gå av seg selv. ikke vanskelig, ikke avansert, du må bare finne driver'n og ha diskettstasjon. eventuelt lage en XP slipstream installasjon (det veit jeg ikke hvordan man gjør, men man bruker nLite eller vLite) Lenke til kommentar
skreii Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 (endret) Er det noen som tror jeg burde kjøpe Antistatisk Armlenke... vil jo være på den sikre siden.. men hvis det ikke er nødvendig gidder jeg ikke kjøpe tror jeg... Den er jo ikke så dyr da, 45 kr på Amentio.no jeg kjøpte en da jeg bygget min pc, det funka ganske bra egentlig, jeg hadde til og med ullsokker på meg, samtidig som jeg var på et teppe. Ingenting statisk elektrisitet. bare tok den rundt hånda og festet den andre delen i kabinettet : ) Du kan jo bygge en pc uten den lenka også, så lenge du ikke står på et teppe å jobber med ullester på deg:p Endret 9. april 2008 av skreii Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 har aldri brukt antistatisk armlenke, har skrudd sammen en del pc'r gjennom tidene. aldri grillet noe som helst Lenke til kommentar
zakka993 Skrevet 11. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2008 Tusen takk for hjelpen Hadde ikke tenkt til å ha diskettstasjon da men... kan vel bare ta en fra den forje pcen min eller noe Tror jeg kjøper antistatisk armleke ja bare får å være på den sikre siden, og fordi jeg trenger det til et prosjekt på skolen Lenke til kommentar
zakka993 Skrevet 11. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2008 Er det noen som vet om det er høytalere i skjermen på den asus kjermen egentlig?? Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 høytalere på skjerm er relativt ubrukelig til alt annet enn feilmeldingslyder i windows.. kjøp deg noe annet, for eksempel noe til en 500lapp fra logitech eller creative. da får du ok lyd Lenke til kommentar
zakka993 Skrevet 12. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2008 Okå vet du om et bra annlegg da?? Lenke til kommentar
Acey Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Ta en kikk på komplett.no Den nye "dinside" PC`en gir bra mye for pengene syns jeg! Om du fjerner tastatur, mus o.l så går den litt ned i pris og. Jeg prøvde å plukke en lignende maskin av deler, men da kom jeg en god del høyere i pris. Den koster 9995,- Og har bl.a. 3GHz Intel Core 2 Duo, 8800GT, 4GB Minne, 750GBHD.. Og du får med 22" skjerm! Lenke til kommentar
zakka993 Skrevet 12. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2008 Skal sjekke ut den.. Lenke til kommentar
zakka993 Skrevet 15. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2008 Sånn.. nå er jeg ferdig med oppsettet... Hva syns dere om det a?? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Sånn.. nå er jeg ferdig med oppsettet... Hva syns dere om det a?? Ser ut som et bra oppsett det der, men hadde jeg vært deg hadde jeg byttet ut harddisken mot en 750Gb disk, de er veldig billige for tiden. Men den harddisken du har satt opp er likevel veldig god, har selv en i maskina mi, og har bygget flere pcer med den harddisken. Lenke til kommentar
zakka993 Skrevet 15. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2008 hmm... ok.. men jeg vet ikke helt om jeg trenger så mye :/ Bra den er jeg har valgt er god da hvertfall!! Lenke til kommentar
zakka993 Skrevet 15. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2008 Nå tar jeg påskeferie og drar en tur til Egypt i morgen klokken 12 faktisk.. Så når jeg kommer tilbake (30.3) skal jeg bestille pcen :D Så er det bare å gi tips og råd i mellomtiden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå