Gå til innhold

Bygger Gamer PC til ca. 10.000! Trenger hjelp med valg av deler....

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
OK :D Tror du det er nok kjøling, eller burde jeg kjøpe CPU-kjøper eller går det ann å få flere vifter koblet andre steder i maskinen??? :p

Det er nok god kjøling, skal vist være støysvakt kabinett. CPU-kjøler hjelper jo ikke for luft gjennomstrøming o.l.

Som oftest kobler man viftene til hovedkortet, for strøm. Når det står at det ikke er mer enn 2 vifteplasser, så betyr det at det ikke er mer enn 2 vifteplasser. Du kan jo selfølgelig modifisere kabinettet, noe jeg ikke anbefaler iom at det kan bli ubrukelig vis noe går galt.

Lenke til kommentar

OK.. Da gidder jeg ikke å kjøpe CPU-kjøler da :p

Nei, gidder ikke riskiere noe, bare for å modifiesere det...

Men mener du med modifisering at man foreksempel setter en vifte i på siden av kabinettet hvis det er en foran og en bak fra før eller?? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Ja, okei. Har alltid lurt på hva det var for noe :p Så at den var mye raskere, men tenkte ikke så langt at det kunne gi bedre ytelse i spill osv. ;) Men det er vel strengt talt ikke nødvendig...hvis han i stede bruker 900 kr til på skjermkortet, kan han få et 8800GTS 512MB...det er jo langt bedre enn et Radeon 3870...eller holde seg til 3870 og spare 900 kr :hmm:

Hva får deg til å tro at 8800GTS er langt bedre enn 3870, jeg vil se kilder!

Her. Men som du ser bør du heller kjøpe 8800GT. I flere tilfeller koster det heller ikke noe mer enn HD 3870. Men da må du velge nytt hovedkort, som støtter SLI(altså 2 GPU'er fra nVidia). Ditt nåværende (Asus P5K) støtter Crossfire (2 GPU'er fra ATI)

Endret av Lamborgini
Lenke til kommentar

ncq er ikke viktig på harddisker, men tror de fleste kommer med det. men da må du huske å aktivere ahci i bios før du installerer windows. og sørge for å ha de drivere på minnepinne (vista) eller diskett (xp)

og ingen kan kjøre crysis på full grafikk med et GT. ihvertfall ikke med akseptabel fps. da snakker vi heller spf.

når det gjelder strømforsyninger får man det man betaler for. men vil ikke anbefale 1KW psu, det er for spesielt interesserte personer idag. skulle holde i lange baner med 500 kvalitetswatt. mitt system lever godt på 500w. ingen problemer der.

Lenke til kommentar

Hmm.. det var jo litt dumt da.. :dontgetit: men ettersom det hovedkortet jeg skal kjøpe støtter crossfire, vet du om et bra eller x2 skjermkort som kan kjøre crysis fult da???

Edit: Har du noen link til driver eller noe som man trenger.. og må man innstalere dem før man har innstalert OS, og åssen gjør man det egentlig??? :S

Endret av zakka993
Lenke til kommentar
Du kan kjøre krevende spill (Crysis o.l.) på full grafikk med et GT, hvis de andre komponentene i pc-en din er gode

Hvor i alle dager har du fått det fra? Det går IKKE!

Sorry, skrev feil. Mente at GT drar Crysis glatt på high. Og det må da sies å være akseptabelt ;)

Endret av Lamborgini
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...