boratsmom Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 fikk en varsel om innkalling, men.. jeg skal begynne å studere det året så jeg lurte på hva jeg skulle skrive i svarlappen. Har fylt ut alt utenom det ene feltet der det står Stempel fra utdanningsteder. Hvordan skal jeg få stempel når jeg ikke har begynt på universitetet ennå? Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Når skal du inn, og når skal du begynne på skole? Hvis du skal inn i juli eller september skal du bare få utsettelse på skoleplassen, ikke utsettelse av førstegangstjenesten. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Bare så det er sagt, skoleplassen din blir fryst, så den får du tilbake etter førstegangsjenesten, men du må selvsagt informere skolen om det. Lenke til kommentar
boratsmom Skrevet 6. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2008 innkallelsen er fra mars 2009. Jeg skal begynne å studere i august 2008. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Da er det ikke noe problem å få utsettelse. Men du kan selvsagt ikke få stempel når du ikke har fått plass på universitetet en gang. Så det er bare å vente med å sende svarlappen. Lenke til kommentar
boratsmom Skrevet 6. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2008 når du sier utsettelse, mener du inkallingen eller studiet? vil helst ikke i militæret ennå,. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Du får kun førstegangstjenesten utsatt hvis du er et år inne i studiene når du skal inn, ellers må du utsette studiet, så det enkleste er jo å be om å få flyttet innkallingstidspunktet. Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Du får kun førstegangstjenesten utsatt hvis du er et år inne i studiene når du skal inn, ellers må du utsette studiet, så det enkleste er jo å be om å få flyttet innkallingstidspunktet. Det er mulig du har noen andre (bedre) kilder på at det er 1 år, men på min svardel så står det "Jeg tar høyere utdanning som på innkallingstidspunktet har vart i mer enn 3 md." Så det virker jo som om man kun må ha vært 3 mnd. inne i studiene for å kunne få utsettelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå