Gå til innhold

PHP SQL spörsmål

Anbefalte innlegg

Hei. Har prövd å leke litt med en forum plugin til Wordpress. Problemet er att trådene ikke "bumpes" når noen svarer i en tråd.

Sånn ser det ut normalt, og da ser jeg att den sorteres etter når trådene ble opprettet og ikke etter nye svar.

function forum_get_threads($forum){
global $wpdb, $table_threads;
$tpp = get_option('forum_threads_per_page');
if(!isset($_GET['threadstart'])){
	$start = 0;
}
else{
	$start = $_GET['threadstart'];
}
$end = $start+$ppp;

return $wpdb->get_results("SELECT * FROM $table_threads WHERE forum_id = $forum AND status <> 'sticky' ORDER BY date DESC LIMIT $start, $tpp");

Fant en "fix" som ser ut sånn:

function forum_get_threads($forum){
global $wpdb, $table_threads, $table_posts;
$tpp = get_option(’forum_threads_per_page’);
if(!isset($_GET[’threadstart’])){
$start = 0;
}
else{
$start = $_GET[’threadstart’];
}
$end = $start+$ppp;

return $wpdb->get_results(”SELECT t.id, t.forum_id, t.views, t.subject, t.date, MAX(p.date) as ‘postDate’, t.status, t.starter FROM $table_threads AS t left join $table_posts AS p on t.id = p.thread_id WHERE forum_id = $forum AND status <> ’sticky’ group by t.id order by postDate desc LIMIT $start, $tpp”);
} 

Basically we are adding the $table_posts variable to allow for the join and modifying the select statement to join in the posts table, select the most recent post date for a thread and order by the post date rather than the thread date.

Jeg har prövd dette men får det ikke til å fungere. Når jeg endrer sql strengen til dette så vises ingen tråder i det hele tatt.

Noen som vet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...