Gå til innhold

Bytte hovedkort på HP Pavilion

Anbefalte innlegg

Jeg ver så uheldig at jeg mistet knyttneven i tastaturet på min bærbare for noen dager siden. Selve maskinen starter, men det skjer ingenting. Mistenker at hovedkortet gikk fyken etter sammenstøtet. Hvordan er det med bytte av hovedkort på disse? Den ble kjøpt på Mamoz i august i fjor. Må jeg sende den inn, eller kan jeg skaffe hovedkort selv?

Maskinen er en HP Pavilion DV6184ea.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må nok sende inn hvis du ikke finner noen dele-pcer på nettet du kan kjøpe da. Hovedkort til HP dv6000 serien får du ikke kjøpt som privatperson. Regn med å betale over 2000-3000 kroner med jobb og alt.

Lenke til kommentar
Du kan sjekke med MK Electronics eller EET. Det er de som har salg av reservedeler til Pavilion i Norge til privatpersoner.

Part Number på hovedkort til dv6184ea er 434722-001.

Må oppgi firma og telefax på MK Eletronics' sider. Ble litt usikker der, men skriver bare "Private" på firma. Vet ikke hva jeg skal gjøre med telefax.

Endret av Diverse
Lenke til kommentar

Sendte dem en e-post i går. Her er svaret jeg fikk:

"Hei xxxx

Delnr 10MBZZZ2452

Pris Kr 2400 + evt frakt og moms

Totalt Kr 3075

Det er ca en ukes leveringstid på denne inn til oss.

Vi sender ikke ut fakturaer til privatkunder. Privatkunder som ønsker å handle hos oss, må forskuddsbetale for varene.

Da pleier vi å sende en ordrebekreftelse på mail, som du kan betale via nettbank o.l.

Når denne er registrert betalt, bestilles varen og sendes til deg så fort vi har den hos oss."

Begynner å lure på om det er verdt det, med tanke på at PC-en er fra 2006.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...