Jens_olaf Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Hei! Jeg tenker på å skripte et enkelt CMS, uten noen avanserte funksjoner og sånt. Noen som har tips til hvordan jeg bør begynne o.l? Og vær så snill - ikke si at jeg ikke bør gjøre det selv, for meningen med dette er å få trening:) Takk for hjelp;) Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Først må du finne ut om du vil bruke database eller flatfiler Lenke til kommentar
Jens_olaf Skrevet 3. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2008 Ja, glemte å skrive det.. Bruker MySQL database;) Lenke til kommentar
catoha Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Tja, om det er for treningens del, ville jeg bare begynt. Lag en database for artikler og funksjoner for å vise og legge inn artikler. Så vil du straks finne ut at du trenger mer funksjonalitet og dermed legge inn mer info og eventuelt flere tabeller som feks. forfatter. Husk å ha et ID-felt på alle tabellene slik at du enkelt kan slå flere tabeller sammen. Lykke til da! Lenke til kommentar
Danny92 Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Du kan jo lage endre artikel å da, ikke så vanskelig, enda lettere er jo å slette dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå