abene Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Cam2pc er et alternativ program som kan brukes til å overføre bilder fra digitalkamera til PC. Les mer Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Må dere windowsfolk virkelig ha et tredjepartsprogram for å kopiere bilder fra kamera til PCen? Jeg trodde det bare var å åpne minnekortet og kopiere over bildene. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Må dere windowsfolk virkelig ha et tredjepartsprogram for å kopiere bilder fra kamera til PCen? Jeg trodde det bare var å åpne minnekortet og kopiere over bildene. Du trenger ikke tredjepartsprogramvare under Windows, men det er en ting som fort blir krøkkete. Det er en del kameraer som ikke kommer opp som ekstern disk, slik at man må bruke drivere eller software for å kopiere over bildene. Deter jo ikke alle som har ekstern kortleser ... Tom Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Deter jo ikke alle som har ekstern kortleser ...På den annen side får du det også for 118 kr, og da vil du i tillegg oppleve økt overføringshastighet i de fleste tilfeller ;-) Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 99kr pluss frakt. Det billegaste produktet er ikkje ein kortlesar, alle prisane er for eit microSD-kort med adapter til SD. Lenke til kommentar
Redak Tøren Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Selv bruker jeg noe som heter Windows Utforsker. En hendig liten applikasjon som jeg har brukt siden Windows' barndom. Med dette programmet kan man ikke bare flytte bilder over fra en disk (det være minnekort, cd, harddisk ol.) til en annen, men også alle andre mulige filtyper. Det er rett og slett fantastisk. Så Cam2pc er litt sent ute her... Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Selv bruker jeg noe som heter Windows Utforsker. En hendig liten applikasjon som jeg har brukt siden Windows' barndom. Med dette programmet kan man ikke bare flytte bilder over fra en disk (det være minnekort, cd, harddisk ol.) til en annen, men også alle andre mulige filtyper. Det er rett og slett fantastisk.Så Cam2pc er litt sent ute her... Funker dog ikke til mange (noen?) Canon-kameraer... Lenke til kommentar
Redak Tøren Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Og dette programmet har magiske drivere som kun dette programmet kan kjøre? Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Programmet oppretter automatisk mapper og undermapper med navn basert på dato eller beskrivelse. Dette er grunnen til at jeg bruker dette programmet (og har brukt det i lang tid). Det skal også nevnes at programmet finnes i en freeware-versjon også. Litt pussig at ikke dette nevnes i artikkelen... Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 cam2pc er genialt. Har brukt det i flere år. I tillegg til å automatisk opprette mapper basert på dato så bruker jeg det til å legge inn epostadressen min i copyrightfeltet i exif. Lenke til kommentar
Redak Tøren Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Kameraet mitt lager disse mappene, så slipper det stresset uansett. Lenke til kommentar
kvase Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 har denne jeg funker som fjell [HKEY_CLASSES_ROOT\AllFilesystemObjects\shellex\ContextMenuHandlers] [HKEY_CLASSES_ROOT\AllFilesystemObjects\shellex\ContextMenuHandlers\Flytt til] @="{C2FBB631-2971-11d1-A18C-00C04FD75D13}" [HKEY_CLASSES_ROOT\AllFilesystemObjects\shellex\ContextMenuHandlers\Kopier til] @="{C2FBB630-2971-11d1-A18C-00C04FD75D13}" lagra det over her i notepad å kalt fila contextmenuhandlers_flytt_til vips så har man en god ekstra fuksjon på høyre museknapp Lenke til kommentar
berland Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 ... Det er en del kameraer som ikke kommer opp som ekstern disk, slik at man må bruke drivere eller software for å kopiere over bildene. ... Akkurat det er jo en god grunn til å holde seg langt borte fra akkurat de kameraene. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 ... Det er en del kameraer som ikke kommer opp som ekstern disk, slik at man må bruke drivere eller software for å kopiere over bildene. ... Akkurat det er jo en god grunn til å holde seg langt borte fra akkurat de kameraene. Eller kjøpe en kortleser til 99,- Eller bruke linux Tom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg