problemer Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 (endret) Ok, jeg beklager nok en tråd, men jeg tror kanskje at konkrete svar her kanskje kan hjelpe andre i samme situasjon med samme spørsmål å lage flere. Altså: det er nå gått over 3 uker siden politiet beslagla sertifikatet. og jeg har ikke hørt en lyd ifra dem. Så spørsmålet blir som følger: Om dem har tatt dette til retten for å medhold i beslag til endelig dom, regner jeg med at jeg får beskjed om dette? Endret 3. mars 2008 av problemer Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Ok, jeg beklager nok en tråd, men jeg tror kanskje at konkrete svar her kanskje kan hjelpe andre i samme situasjon med samme spørsmål å lage flere. Altså: det er nå gått over 3 uker siden politiet beslagla sertifikatet. og jeg har ikke hørt en lyd ifra dem. Så spørsmålet blir som følger: Om dem har tatt dette til retten for å medhold i beslag til endelig dom, regner jeg med at jeg får beskjed om dette? Du kan jo ta en telefon og høre. De kan ihvertfall gi deg mye mer informasjon enn vi kan gi deg her. Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Hvis du har samtykket i førerkortbeslaget vil du sjelden høre noe fra politiet før saken er ferdig behandlet. Det er kun om du IKKE samtykket i beslaget saken må bringes inn for retten innen 3 uker. Lenke til kommentar
problemer Skrevet 5. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2008 Hvis du har samtykket i førerkortbeslaget vil du sjelden høre noe fra politiet før saken er ferdig behandlet.Det er kun om du IKKE samtykket i beslaget saken må bringes inn for retten innen 3 uker. jeg har ikke samtykket, og jeg har heller ikke fått noen melding om eventuell dato for retten. Og jeg regner med at politiet må stevne meg, slik at dette må leses opp på døren min av politiet, eller er det nok at dem sender ett brev? Og skulle politiet ha kjørt dette for retten for opprettholdelse av beslag til endelig dom foreligger har man da siste spørsmålet: Får jeg beskjed om dette? Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Siden det har gått over tre uker siden beslaget, hadde jeg troppet opp personlig på politistasjonen, og forlangt førerkortet utlevert. Man oppnår ingenting om man ikke prøver... Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Stemmer for forslaget til Autofil jeg Hadde vært morsomt å gjøre det når dem ikke vil at du skal ha det, men du har din fulle rett til å gjøre det. Lenke til kommentar
problemer Skrevet 8. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2008 Stemmer for forslaget til Autofil jeg Hadde vært morsomt å gjøre det når dem ikke vil at du skal ha det, men du har din fulle rett til å gjøre det. hehe hadde det bare vært så enkelt. ringte til folkene idag, og pratet med aktor i saken. saken var oversent tingretten for ca 2 uker siden. riktignok uten at jeg hadde fått beskjed. Det morsomme var dette: "jeg tror jeg skal klare å bevise," for i neste åndedrag: "politiet tror og mistenker" og tilslutt: "det finnes skjellig grunn til mistanke, og sannsynligheten taler for at vi tror". Lenke til kommentar
Rune-B Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Har det ikke nylig vært en lovforandring om at de ikke kan beslaglegge førerkort før saken er avklart, dersom det ikke med sikkerhet fremgår at fører har opptrått uforsvarlig. Eller var dette bare for oss Yrkessjåfører Er ikke 100% sikker på dette, men leste noe om dette for kort tid siden et eller annet sted Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå