Gå til innhold

Partisjoner

Tjuls

Anbefalte innlegg

Har driti meg litt ut... jeg partisjonerte en wd20gb til 2 med 5gb og en med 10. windows skulle på den største, men jeg klarte å velge feil bokstav :oops: så nå sliter jeg med plass på den ene partisjonen windows er på og kan ikke kjøre windows update mer. eller innstalere noe med fellesfiler. :lol:

jeg tviler sterkt på at deter noen andre muligheter enn og formatere på nytt, men jeg må nesten spørre før jeg gjør noe. kan jeg slå sammen partisjoner? mister jeg da all data?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var kjedelig, det er et program som heter partition magic som kan resize partisjonene, da mister du ikke data, men denne funksjonen funker ikke altid like godt etter det jeg har hørt og det er farlig for dine data om det går til h***.

Men jeg vil anbefale at du tar backup av filene og repartisjonerer og formaterer

Lenke til kommentar

Jeg har også en wd80gd så det er ikke noe problemer med backup.. men jeg har innstalert windows et par ganger forrige uke å jeg er gangske lei :p hehe.. ville helst slippe å fikse alle innstillinger og alt enda en gang.

Så jeg vurderer sterkt å ta backup og prøve partition magic.. frarådes?

Lenke til kommentar
Jeg har også en wd80gd så det er ikke noe problemer med backup.. men jeg har innstalert windows et par ganger forrige uke å jeg er gangske lei :p hehe.. ville helst slippe å fikse alle innstillinger og alt enda en gang.

Så jeg vurderer sterkt å ta backup og prøve partition magic.. frarådes?

Kjør igang, har brukt Partition Magic 7 til endring av partisjonstørrelse, få flere mm. uten backup, har fungert fint. Klart "tryggere" om en har backup, en har da reddet det meste om ting skulle gå galt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...