Gå til innhold

Merkelig crop-bug i PS CS3

Anbefalte innlegg

Jeg har slitt med en irriterende bug i PS CS3 en stund som jeg nå må søke litt hjelp på.

Jeg bruker crop-funksjonalitet med rotasjon ganske ofte, og i CS2 gikk dette alltid helt problemfritt, men i CS3 så blir utsnittet ofte (men ikke alltid) helt annerledes enn det jeg velger ut.

Har lagt ved et eksempel:

Her har jeg et bilde som jeg ønkser å crope med dette utsnittet:

post-3958-1204549319_thumb.jpg

Resultatet blir derimot dette:

post-3958-1204549314.jpg

Noen som vet hvorfor dette skjer? Eneste løsningen jeg har sett på dette er å først rotere bildet og så ta en helt vanlig crop av det, men det er så mye ekstraarbeid...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du betalt for CS3? Vet det kan forekomme noen bugz i piratversjonene; har du kjøpt CS3 så bare ta kontakt med Adobes kundestøtte og de hjelper deg, de er faktisk ganske dyktige også :)

Lenke til kommentar
Har du betalt for CS3? Vet det kan forekomme noen bugz i piratversjonene; har du kjøpt CS3 så bare ta kontakt med Adobes kundestøtte og de hjelper deg, de er faktisk ganske dyktige også :)

100 % lovlig :)

Poenget er at det forekommer det samme problemet hos flere på jobben, så det virker som en generell CS3-feil.

Endret av DesertGlow
Lenke til kommentar
Merkelig, hverken jeg eller mine kollegaer har samme problem. Gjelder det kun det ene bildet eller generelt sett?

Gjelder mange forskjellige bilder, men det virker litt tilfeldig når feilen dukker opp. Feilsøking på ting som fungerer av og til er det verste som finnes...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...