Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

380kb/s??????

Anbefalte innlegg

Akkurat kjøpt ny pc, og på hovedkortet er det nettverkskort. (ny erfaring for meg).

Fra pc1 til pc2 på mitt lokale nettverk oppnår jeg bare en hastighet på 380kb/s via ftp.. Jeg skulle normalt få 8000kb/s med et 100mbit nettverk...

Jeg har innstallert den nyeste driveren som jeg lastet ned fra Asus.

Noe som kan hjelpe meg??

Takker!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Akkurat kjøpt ny pc, og på hovedkortet er det nettverkskort. (ny erfaring for meg).

Fra pc1 til pc2 på mitt lokale nettverk oppnår jeg bare en hastighet på 380kb/s via ftp.. Jeg skulle normalt få 8000kb/s med et 100mbit nettverk...

Noe som kan hjelpe meg??

Takker!

Håper du mener KByte her nå ;)

Anyway, jeg får i alle fall 10MB i sekundet fra hver enkel pc her i huset, så noe galt er det. DMA på harddisker?

Lenke til kommentar

Hardware på begge maskiner?

Jeg hadde store problemer med å legge inn windows på den nye maskinen. Fikk bare "blue screen". Jeg hadde pc'en opp å kjørte før jeg igjen fikk problemer og måtte legge inn windows på nytt. Da fikk jeg full hastighet. Men nå som jeg har lagt inn windows på nytt, får jeg ikke god hastighet.

Hvor lang er kabelen?

Skulle ikke være noe problem det. Gått på samme kabel før!

ca 5meter

DMA satt på på begge harddisker?

Hva er DMA?

Går det like sakte begge veier?

Ja

Lenke til kommentar

Noe som kan hjelpe meg??

Takker!

Hvilken ftp server bruker du? Jeg satt opp en warFTPD på jobben og prøvde å overføre noen filer til en PC vedsiden av med 100mbit mellom. Fikk ikke halvparten av hva jeg skulle få. Byttet så til ett annet ftp server program og jeg fikk full hastighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...