Jan Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Husker konfirmantene brant "alt" på den :--D Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 klagde folk like mye på prisnivået når ps2 ble lansert ? var ikke så engasjert i konsoll på den tiden at jeg husker det. Den kostet jo det SAMME om man tar hensyn til inflasjon, lønnsnivå osv.. Ja, når PS2 kom ut var det like mye klaging som det var med PS3. Men PS2-prisen gikk raskt ned. Var vel 2000 kroner etter to år såvidt jeg husker. Ps3 har da gått kjappere og mer ned i pris, for et år siden kostet den 6000 kr nå koster den 3500 kr. 6000 - 3500 blir 2500 kr hvis ikke kalkulatoren tar helt feil, det vil da si at ps3 prisen har sunket med 2500 kr på under ett år. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Da har de tatt bort 20gb lagring, bakoverkompabilitet og ett par usb porter også da.. Lenke til kommentar
Thespaniard Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 ps3 er neste generasjon ^^ Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Nå skulle vel ikke neste generasjon starte før Sony sa så og jeg har ikke sett noe pressemelding om at neste generasjon er startet så jeg vaser nå fremdeles rundt i last gen. Men for å svare litt mer spesifikt. PS3, X720 og Nintendo's neste enhet (gudene vite hva de blir å kalle denne, blir vel noe rart igjen, de 2 siste navnene var jo langt fra ordinære) kommer vel rundt 2010-2012 eller i det faret. Mest sannsyenelig etter 2010. Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 (endret) Xboks360'en fungerte helt fint det første året, men etter den tid ble de nødt til å forlenge garantien på grunn av RRD. Det i seg selv samt alle gangene min har streiket gjør at jeg har mistet troen på xboksen. I tillegg har vi jo Vista og Games For Windows Live som sammen med xboks360en gjør at jeg har mistet troen på MS. Hvorfor skal jeg da gidde kjøpe en xboks i neste generasjon? Sier ikke at jeg ikke kommer til å kjøpe en (det er rart med det der. Må ha det, bare må ha det) men jeg kommer nok til å vente så lenge som mulig for å se om andre får problemer med sine xbokser. Når det gjelder PS4 var jeg delvis fornøyd med PS1 (som jeg fikk gratis av broder'n) og likte PS2en selv om den fikk problemer med å lese plater etterhvert, men PS3en var altfor dyr for meg og fyllt med så mye unødvendig skrap jeg ikke har bruk for at jeg ganske enkelt aldri vurderte den. Det er mulig PS4 blir bedre og billigere, men med mindre den ligger på samme prisnivå som alle andre for en gangs skyld blir jeg ikke å vurdere den heller. Hvorfor skal jeg betale flere tusen ekstra for å få støtte til Blu-ray når jeg bare har et gammelt TV jeg er svært fornøyd med? Hvem bryr seg om du skal kjøpe konsollen eller ikke?! Her skal vi diskutere når neste generasjon kommer, ikke kommer med lange forklaringer på hvorfor en ikke har kjøpt seg current-gen konsoller. Ok, da var det sagt. Akkurat dette emnet er vanskelig å spekulere i. Fordi jeg tror både Sony og Microsoft vil prøve å være før den andre med sin neste konsoll. Samtidig vil de ikke ødelgge for sine egne nåværende konsoller. Jeg tror 360 får en oppfølger innen 1 år faktisk. Tror nesten Mic har solgt så mange 360er som de klarer, å fri til casual gamers klarer de ikke i denne generasjonen, da imaget til 360en er såpass ødelagt ("bare voksne spill","dårlig og feilfull hardware") PS4 aner jeg ikke, Sony vil jo faktisk tjene noe på PS3en, lite sannsynlig at de kommer med etterfølger nå som konsollen begynner å selge greit. Nintendo ... En vet aldri med dem. Det hadde vært dritmorsomt om de kom med en ny boks, før Sony og Mic, som var kraftigere og mer rik på funksjoner enn 360 og PS3 i dag. Helt usannsynlig men rå kraft og funksjonalitet sammen med den geniale wiimoten hadde nok vært det som trengs for å overta spillmarkededet totalt ... Men det vil jeg jo egentlig ikke ... Tok litt av her nå, sorry. Endret 10. mars 2008 av Jakoozie Lenke til kommentar
kilik Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 (endret) Neste Xbox innen ett år har jeg absolutt ingen tro på, og vedder gjerne 10 000 kroner i mot deg på det punktet. Enhver konsoll denne generasjonen vil få minst 5 års levetid. Tidligst i 2010 vil en ny konsoll komme på markedet, da tenker jeg først å fremst på Xbox. PS4 kommer i alle fall ikke ut før 2011. Mest sannsynlig rundt 2013. Endret 10. mars 2008 av kilik Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 støtter kilik på den.. legger lett 10 000 kroner i samme potten.. aldri om det slippes en etterfølger til 360 i 2009. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 @Jak: Tror ikke Sony og Microsoft blir å satse på "wiimote" som grunnkontroller ved neste generasjon. Blir sikkert mange spill (...og medfølgende ekstrautstyr med peivefunksjonalitet) som dukker opp for å treffe et visst publikum, men det er ingen nyhet at det er "hardcore"-spillerene som kjøper ps/xbox. De blir nok ikke å peive så mye. Løsningen er som man ser i nesten alle industrier; "Litt av hvert" for å mette så mange som mulig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå